Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak wczytać spis inwentaryzacyjny z Excela (xlsx)?

Ostatnia modyfikacja: 15.10.2024

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Pomoc techniczna, Program serwisowy, Rozwiązania sferyczne

Uwaga! Poniższy artykuł przedstawia przykład jednego z rozwiązań sferycznych przygotowanych dla programu Subiekt nexo PRO. W razie problemów z jego konfiguracją prosimy o kontakt z naszymi lokalnymi serwisantami.

Program Subiekt nexo PRO umożliwia wyczytywanie spisu inwentaryzacyjnego z wcześniej przygotowanego w programie Excel. W tym celu w pierwszej kolejności należy przygotować odpowiednie rozwiązanie. Przykładowy projekt został zamieszczony w SDK​​, w folderze PrzykladyInwentaryzacjaImport. Wykorzystanie przykładu wymaga jego wcześniejszej kompilacji – w tej kwestii zalecamy kontakt z informatykiem bądź serwisantem.


Po przygotowaniu rozwiązania należy:

1. Odszukać i uruchomić menu StartProgramy lub Wszystkie aplikacje (w zależności od wersji systemu Windows) – InsERTProgram serwisowy.

 

2. Zalogować się do serwera.

 

3. Z górnego menu Widok wybrać Pokaż bazy i zaznaczyć nexo oraz InsERT_Launcher.

 

4. Zaznaczyć bazę InsERT_Launcher, następnie kliknąć górne menu PodmiotBinaria.

 

5. Kliknąć Wczytaj z tego komputera na serwer.

 

6. Przejść do lokalizacji, w której znajduje się przygotowane rozwiązanie, zaznaczyć je i wybrać Otwórz​.

 

7. Zamknąć okno z binariami.

 

8. Zaznaczyć podmiot, który ma korzystać z dodawanego rozwiązania.

 

9. W oknie szczegółów podmiotu kliknąć Dodaj.

 

10. Parametr Baza ustawić na InsERT_Launcher, następnie w sekcji Binaria zaznaczyć dodane rozwiązanie i kliknąć Podłącz.

 

11. Zapisać zmiany.

 

Od tego momentu każdemu użytkownikowi, który uruchomi InsERT nexo z tą bazą danych, zostanie zaktualizowane InsERT nexo. W ramach tej aktualizacji zostanie u niego zainstalowane nasze rozwiązanie.

Kolejnym krokiem jest stworzenie odpowiedniego pliku Excela, w którym znajdą się towary do wczytania. W tym należy stworzyć własny plik posiadający kolumny Kod kreskowy (wypełnienie jej jest wymagane), Stan (wypełnienie jej jest wymagane), Symbol (kolumna opcjonalna).

 

W przypadku posiadania gotowego pliku należy:

1. W programie Subiekt nexo przejść do modułu Inwentaryzacja, następnie kliknąć górne menu DodajSpis inwentaryzacyjny.

 

2. Kliknąć górne menu WczytajZ pliku.

 

3. Typ pliku ustawić na Parser plików Excela (.xlsx) i wskazać plik ze spisem inwentaryzacyjnym.

 

4. Zostanie wyświetlona informacja o wczytaniu pliku. Zatwierdzić przyciskiem OK.

 

5. Zweryfikować wczytane dane i zapisać spis.

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki