Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak dodać i skonfigurować cennik dodatkowy typu „Zaawansowany”?

Ostatnia modyfikacja: 10.06.2024

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Polityka cenowa

​Cenniki dodatkowe w programie Subiekt nexo służą do uzupełnienia oferty cenowej cennika głównego, celem ustalenia innej ceny wybranego asortymentu w przedziale czasowym dla wybranych kontrahentów. Można je edytować, jak i tworzyć nowe. Aby dodać cennik, należy przejść do modułu Cenniki, kliknąć górne menu Dodaj, po czym wybrać Kreator nowego cennika.


W oknie Kreator nowego cennika można w pełni skonfigurować nowo tworzony cennik dodatkowy.

Uwaga! Dodanie cennika dodatkowego jest dostępne tylko w wersji PRO programu Subiekt nexo.

Konfiguracja cennika dodatkowego odbywa się w następujących krokach:

1. Rodzaj cennika – pozwalający na wybór, czy stworzony cennik ma być cennikiem Głównym, czy Dodatkowym. W tym przypadku należy wybrać Cennik dodatkowy.

 

2. Wariant cennika – gdzie można wybrać jeden z trzech następujących opcji:

  • Uzupełniający do cennika głównego – pozwala zdefiniować czasową lub stałą obniżkę cen sprzedaży na podstawie cen z cennika głównego dla wszystkich klientów na wybrany asortyment. Więcej o nim można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

  • Indywidualny dla klienta – pozwala wykorzystać ceny indywidualne dla klienta/grupy klientów na wybrany asortyment. Więcej o nim można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

  • Zaawansowany – pozwala wygenerować wybrane pozycje asortymentu wg własnych parametrów.

W tym przypadku należy wybrać Zaawansowany.

 

3. Podstawowe dane – pozwala nazwać cennik, wybrać Powiązany cennik główny, z którego zostaną zaciągnięte informacje dotyczące Typu cennika, Cena liczona od netto/brutto i Waluta. Ponadto pozwala określić Kurs waluty.

 

4. Harmonogram – gdzie można określić, kiedy cennik ma Obowiązywać.

 

5. Asortyment – pozwala na dodanie poszczególnych towarów, z grup, z cechami, z działu sprzedaży lub całego asortymentu.

 

6. Klienci – pozwala na dodanie poszczególnych kontrahentów, z grup lub z cechami.

 

7. Parametry ceny nabycia – pozwala określić ceny dla towarów, kompletów i usług. Parametryzacja zaczytywania cen, na podstawie których wyliczona będzie cena sprzedaży, jest kluczowa.

 

8. Parametry ceny sprzedaży – gdzie można wybrać Sposób wyliczania cen, pozwala ponadto zaokrąglać ceny do części dziesiętnych i setnych złotego oraz dodać/odjąć określoną kwotę od wyniku wyliczonej ceny sprzedaży (przydatne w przypadku stosowania cen z końcówką 99 gr – co widać na poniższym zrzucie ekranu) i Blokować cenę na dokumencie.

Opcja ta jest również dostępna dla istniejących cenników, gdzie przez górne menu Operacja, należy kliknąć Przecena.

Sposób wyliczania cen sprzedaży można skonfigurować w następujący sposób:

  • Według marży – ((cena  netto - cena nabycia) / cena netto).

  • Według narzutu – ((cena netto - cena nabycia) / cena nabycia).

  • Według zysku – (cena netto - cena nabycia).

 

9. Rabatowanie – pozwala określić Rabat domyślny i dopuszczalny.

 

10. Podsumowanie jest to ostatnim krokiem kreatora, który przedstawia wszystkie wcześniej wybrane opcje. Po sprawdzeniu, czy wszystko zostało ustawione poprawnie, należy kliknąć Utwórz cennik.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki