e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Co zrobić, kiedy przy zatwierdzaniu wyciągu bankowego pojawia się komunikat „Nie można zatwierdzić wyciągu bankowego, którego okres obejmuje operacje bankowe nienależące do wyciągu”?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Bank
Komunikat „Nie udało się zatwierdzić wyciągu bankowego. Nie można zatwierdzić wyciągu bankowego, którego okres obejmuje operacje bankowe nienależące do wyciągu." Informuje, o tym, że w programie znajdują się operacje bankowe (wpłata lub wypłata) z datą, którą obejmuje wyciąg bankowy i najprawdopodobniej powinna się ona znaleźć w tym wyciągu. Aby dodać operację bankową do wyciągu, należy:
1. Z listy modułów wybrać Finanse – Operacje bankowe i sprawdzić, czy któraś operacja nie została zadekretowana. Najprościej sprawdzić to analizując kolumnę Dowód. Zadekretowana operacja będzie miała wpisany tam numer dekretu. Jeżeli znajdują się takie operacje, należy usunąć powiązany dekret, klikając Prawym Przyciskiem Myszy i wybierając opcję Wycofaj dekretację.
2. Następnie z listy modułów wybrać Finanse – Wyciągi bankowe zaznaczyć wyciąg, którego nie udało się zatwierdzić i wybrać opcję Popraw.
3. W oknie Wyciąg bankowy wybrać opcję Dodaj, znajdującą się obok tabeli z operacjami bankowymi.
4. W oknie Wybór operacji bankowych zaznaczyć operacje, które zostaną dodane do wyciągu i zatwierdzić wybór przyciskiem OK.
5. Po dodaniu brakujących operacji do wyciągu zapisać go używając przycisku OK.
6. Kompletny wyciąg zatwierdzić klikając Prawym Przyciskiem Myszy i wybierając opcję Zatwierdź.