Wróć do wyszukiwarki
e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Jak dodać zapis do Ewidencji odliczeń i doliczeń?
Ostatnia modyfikacja: 22.08.2022
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Ewidencje VAT
Odliczenie i doliczenie do ewidencji przychodów można dodawać zarówno z poziomu Ewidencji przychodów jak i ewidencji odliczeń i doliczeń. Niezależnie od wybranej metody, skutkiem końcowym będzie utworzenie wpisu w Ewidencji odliczeń i doliczeń, w ewidencji przychodów pozycja ta nie będzie widoczna. Aby utworzyć odliczenie/doliczenie z modułu ewidencji odliczeń i doliczeń należy:
1. Z listy modułów wybrać Ewidencje księgowe – Ewidencja odliczeń i doliczeń, a następnie Dodaj – Dodaj odliczenie lub Dodaj doliczenie.
2. W oknie Odliczenie uzupełnić:
-
Datę zapisu,
-
Kwotę do odliczenia,
-
Wspólnika,
-
Rodzaj odliczenia,
-
Sposób odliczania,
- Okres od; do,
-
Opis (niewymagane).
Jeżeli wybrano Doliczenie:
-
Datę zapisu,
-
Kwotę doliczoną,
-
Wspólnika,
-
Opis (niewymagane).
3. Wprowadzony zapis zatwierdzić przyciskiem OK.