e-Pomoc techniczna
Jak dodać odliczenie/doliczenie do ewidencji przychodów w Rachmistrzu GT?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Ewidencje VAT, KPiR
Odliczenie i doliczenie do ewidencji przychodów można dodawać zarówno z poziomu Ewidencji przychodów jak i ewidencji odliczeń i doliczeń. Niezależnie od wybranej metody, skutkiem końcowym będzie utworzenie wpisu w Ewidencji odliczeń i doliczeń, w ewidencji przychodów pozycja ta nie będzie widoczna. Aby utworzyć odliczenie/doliczenie z modułu ewidencji przychodów należy:
1. Z listy modułów wybrać Ewidencje księgowe – Ewidencja przychodów, a następnie Dodaj – Dodaj odliczenie lub Dodaj doliczenie.
2. W oknie Odliczenie uzupełnić:
-
Datę zapisu;
-
Kwotę do odliczenia;
-
Wspólnika;
-
Rodzaj odliczenia;
-
Sposób odliczania;
-
Okres od, do;
-
Opis (niewymagane).
Jeżeli wybrano Doliczenie:
-
Datę zapisu;
-
Kwotę doliczoną;
-
Wspólnika;
-
Opis (niewymagane).
3. Wprowadzony zapis zatwierdzić przyciskiem Ok.
4. Pozycja nie będzie widoczna w module Ewidencja przychodów, aby sprawdzić treść, należy przejść do modułu Ewidencje księgowe – Ewidencja odliczeń i doliczeń.