Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz GT – Jak dodać przychód do ewidencji przychodów?

Ostatnia modyfikacja: 04.04.2023

Program: InsERT GT, Rachmistrz GT

Kategoria: Ryczałt

Program Rachmistrz GT umożliwia użytkownikowi wpisującemu przychód do EP jednoczesne wprowadzenie go do odpowiedniej ewidencji VAT. Aby to zrobić, należy:

1. Z listy modułów wybrać Ewidencje księgowe – Ewidencja przychodów, a następnie Dodaj – Dodaj przychód.

​​

2. W oknie Przychód uzupełnić:

  • numer dokumentu – numer oryginalnego dokumentu np. faktury sprzedaży,
  • dla – kontrahent, którego dotyczy transakcja,
  • opis – opis operacji gospodarczej ze słownika, można dodać nowy, klikając „+",
  • zapis z dnia,
  • datę uzyskania przychodu,
  • kwotę w odpowiedniej stawce ryczałtu.



Opcjonalnie można nadać zapisowi kategorię.

3. Jeżeli zapis ma znaleźć się w Ewidencji VAT, w dolnej części zaznaczyć Dodaj dane VAT, wybrać stawkę, a następnie kliknąć Przelicz dane VAT (program przeniesie automatycznie sumę przychodu do wybranej stawki VAT).



4. Przejść do zakładki VAT i sprawdzić poprawność zapisu. Po wykonaniu ewentualnych poprawek kliknąć Zapisz.



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki