e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Jak dodać przychód do ewidencji przychodów?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Ryczałt
Program Rachmistrz GT umożliwia użytkownikowi wpisującemu przychód do EP jednoczesne wprowadzenie go do odpowiedniej ewidencji VAT. Aby to zrobić, należy:
1. Z listy modułów wybrać Ewidencje księgowe – Ewidencja przychodów, a następnie Dodaj – Dodaj przychód.
2. W oknie Przychód uzupełnić:
-
numer dokumentu – numer oryginalnego dokumentu np. faktury sprzedaży,
-
dla – kontrahent, którego dotyczy transakcja,
-
opis – opis operacji gospodarczej ze słownika, można dodać nowy, klikając „+",
-
zapis z dnia,
-
datę uzyskania przychodu,
-
kwotę w odpowiedniej stawce ryczałtu.
Opcjonalnie można nadać zapisowi kategorię.
3. Jeżeli zapis ma znaleźć się w Ewidencji VAT, w dolnej części zaznaczyć Dodaj dane VAT, wybrać stawkę, a następnie kliknąć Przelicz dane VAT (program przeniesie automatycznie sumę przychodu do wybranej stawki VAT).
4. Przejść do zakładki VAT i sprawdzić poprawność zapisu. Po wykonaniu ewentualnych poprawek kliknąć Zapisz.