e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak zmienić błędną nazwę towaru na fakturze?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Asortyment, Dokumenty
Zdarzają się przypadki, gdy na fakturze należy poprawić nazwę wykazanego asortymentu. W Subiekcie nexo jest to możliwe przez edycję kartoteki towarowej z okna edycji samej faktury. Należy jednak zauważyć, że poruszany temat dotyczy edycji nazwy kartoteki, a nie podmiany kartoteki na inną. W przypadku zmiany kartoteki na inną wymagane jest, aby doprowadzić do sytuacji, kiedy dokument źródłowy nie ma po sobie żadnych dokumentów powiązanych (są to dokumenty sprzedaży wpływające na stan danej kartoteki, inwentaryzacje, rozchody, przesunięcia międzymagazynowe i zlecenia montażu). Omawiany w tym temacie przypadek dotyczy zmiany samej nazwy w obrębie jednej kartoteki i jest niezależny od wykonanych ruchów asortymentu. Wykonanie instrukcji zmieni nazwę towaru tylko na konkretnej fakturze i dokumentach tworzonych później z nową nazwą, dokumenty wcześniejsze zachowają starą nazwę towaru (jest to spowodowane tym, że program zapisuje specyfikację towarową w momencie zapisania dokumentu do bazy danych). Aby dokonać zmiany nazwy, należy:
1. Przejść do modułu Handel – Sprzedaż, lub Handel – Zakup, a następnie otworzyć wybraną fakturę przy użyciu Popraw.
2. Przy wybranym asortymencie rozwinąć menu kontekstowe i wybrać Popraw.
3. W kartotece towaru zmienić Nazwę i zapisać zmianę.
Na fakturze nazwa towaru zostanie podmieniona nową nazwą. Dokument należy zapisać, aby zmiany zostały zapisane do bazy danych.