e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Dlaczego mimo zakupionego abonamentu w programie pokazuje się szara ikona "Stan abonamentu nieznany"?
Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Parametry, Pomoc techniczna
Komunikat "Stan abonamentu nieznany" może pojawić się zaraz po zarejestrowaniu programu przez internet. Powinien zniknąć po upływie kolejnego dnia roboczego (po pełnej aktywacji konta użytkownika na serwerze naszej firmy).
Jeżeli komunikat nie znika przez dłuższy czas, należy zweryfikować:
Aktualizacje biznesowe
1. Uruchomić i odświeżyć usługę InsMAIL. W tym celu należy wybrać z górnego menu Pomoc – Aktualizacje biznesowe.
2. Kliknąć link InsMAIL – bądź na bieżąco!, a w kolejnym oknie zaznaczyć opcję Tak, chcę z niej korzystać i dwa wymagane znaczniki znajdujące się poniżej.
3. Po kliknięciu OK w oknie Aktualizacje biznesowe kliknąć przycisk Odśwież.
Wersja programu
Zaktualizować program do najnowszej wersji. Aktualną wersję można pobrać bezpośrednio z programu lub strony internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w innym artykule e-Pomocy technicznej (tutaj).
Opcje internetowe
Sprawdzić, czy komputer, w którym pojawia się komunikat, ma aktywny dostęp do internetu (powinny być odblokowane porty 443 i 80). Opcjonalnie w programach antywirusowych/firewall włączyć komunikację przez ICMP.
Następnie zweryfikować opcje internetowe systemu – zaznaczyć opcję Użyj szyfrowania TLS 1.2.
Należy pamiętać, że wraz z zakończeniem wsparcia technicznego przez firmę Microsoft dla systemów Windows 7/Windows Server 2008/ Windows Server 2008 R2 nie ma gwarancji poprawnego działania programu. Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie kolejnych wersji InsERT GT, należy zaktualizować system operacyjny do nowszej wersji.