Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt GT – Podstawowe zagadnienia dotyczące rozrachunków

Ostatnia modyfikacja: 27.07.2022

Program: InsERT GT, Subiekt GT

Kategoria: Rozrachunki

​Moduł Rozrachunki dzieli się na kilka modułów podrzędnych, które pomagają w pracy z finansami. Dodatkowo do dyspozycji oddano raporty, aby użytkownik mógł uzyskać pełną informację na temat swoich rozrachunków.

Rozrachunki z kontrahentem

Jest to moduł obrazujący stan rozrachunków z wybranym kontrahentem. Po lewej stronie wyświetlane są należności i spłaty zobowiązania, a po prawej stronie zobowiązania i spłaty należności. Klikając na rozrachunek prawym przyciskiem myszy, użytkownik może go m.in.: rozliczyć (przez utworzenie dokumentu, przez skojarzenie, zbiorczo), sprawdzić historię rozliczenia i podejrzeć dokument źródłowy.



W drugiej zakładce znajduje się panel rozliczeń, dzięki któremu w łatwy sposób można zlokalizować, jaki dokument rozliczył rozrachunek lub jaka wartość pozostała do rozliczenia. W górnej sekcji znajdują się wszystkie rozrachunki z wybranym kontrahentem, a w dolnej wyświetlane są szczegóły dotyczące obecnie zaznaczonego rozrachunku.



Rozrachunki wg dokumentów

Moduł przedstawia informacje na temat rozrachunków powiązanych z dokumentami handlowymi i finansowymi. Są w nim dostępne wszystkie opcje opisane dla Rozrachunków z kontrahentem, a największą różnicą jest sposób prezentacji rozrachunków.



Rozrachunki wg kontrahentów

Kolejny z modułów prezentujących rozrachunki. W górnej tabeli znajdują się kontrahenci razem z sumą ich rozrachunków, w dolnej rozrachunki obecnie zaznaczonego kontrahenta. Z modułu można wykonywać operacje na rozrachunkach opisane w przypadku Rozrachunków z kontrahentem.



Kompensaty

Mimo podobieństw do funkcji Rozliczania rozrachunków przez skojarzenie istniejącej już od pierwszych wersji systemu InsERT GT moduł Kompensaty wykorzystywany jest w innych sytuacjach. Rozliczanie rozrachunków za jego pomocą odbywa się przy zachowaniu obiegu dokumentów. Po wystawieniu dokument kompensacyjny otrzymuje status propozycji kompensacyjnej. Taka propozycja jest wysyłana do kontrahenta. Jeżeli kontrahent zaakceptuje propozycję, to otrzymuje ona status kompensaty zrealizowanej. W przeciwnym wypadku – kompensaty odrzuconej. Kompensaty zrealizowane można zapisywać na kontach za pomocą dekretacji kontekstowej, która wymaga wcześniejszego stworzenia schematów dekretacji. Podczas tworzenia nowej propozycji kompensaty program wyświetla tylko kontrahentów i rozrachunki, które można ze sobą powiązać.


Zestawienia

W module znajduje się kilka przydatnych zestawień dotyczących pracy na rozrachunkach. Są to m.in. Rozrachunki na dany dzień oraz Wiekowanie rozrachunków.



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki