e-Pomoc techniczna
Jak wysłać klientowi potwierdzenie złożenia zamówienia i zdefiniować jego treść korzystając z vendero?
Program: vendero
Kategoria: Konfiguracja, Zamówienia
Podczas pracy w systemie vendero istnieje możliwość zdefiniowania automatycznych mechanizmów, które będą odpowiadały za kontakt z klientem, który złożył zamówienie w sklepie. Jednym z nich jest potwierdzenie złożenia zamówienia, które przesyłane jest do każdego klienta, który zakupił coś w sklepie.
Zdefiniowanie powiadomień to jeden z kroków przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca. Skonfiguruj swój e-sklep w aplikacji vendero dzięki Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku i pozostań w kontakcie z klientem.
Aby jednak zacząć konfigurację wspomnianych powiadomień należałoby się wpierw upewnić, że dodany i poprawnie skonfigurowany został podstawowy adres e-mail w Panelu administracyjnym vendero – Ustawienia – Konta e-mail. Szczegóły opisuje osobny temat e-Pomocy.
Następnym krokiem będzie przejście na zakładkę Ustawienia – Powiadomienia, gdzie jedna z pozycji nazwana będzie Potwierdzenie złożenia zamówienia. Nie wystarczy jednak zaznaczenie widocznego przy niej checkbox'a. Po prawej stronie należy rozwinąć jego treść i odpowiednio ją uzupełnić.
Poniżej przykładowa treść takiego potwierdzenia (wersja powiększona po kliknięciu obrazka):
Powyższy mechanizm korzysta z autotekstów widocznych w górnej części potwierdzenia oraz słowa pisanego tak, aby móc utworzyć samo aktualizujący się szablon pobierający odpowiednie informacje ze złożonego przez klienta sklepu vendero zamówienia. Oczywiście takie powiadomienie można dowolnie modyfikować tak, aby spełniało indywidualne wymagania.
Po jego zapisaniu każdy klient, który przejdzie przez proces składania zamówienia, otrzyma odpowiednio skomponowaną wiadomość automatyczną potwierdzającą rozpoczęcie przetwarzania jego zamówienia.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z vendero.