Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Co zrobić, jeżeli w vendero wyświetli się komunikat "Brak dostępnych sposobów dostaw"?

Ostatnia modyfikacja: 17.03.2023

Program: vendero

Kategoria: Asortyment, Konfiguracja

​W trakcie sprzedaży w sklepie vendero może, przy składaniu zamówienia, pojawić się komunikat o "Braku dostępnych sposobów dostaw", wraz z nazwą towaru, którego problem dotyczy.

 

Co należy w takim przypadku zrobić? Wspomniany komunikat informuje o braku sposobu dostawy przypisanego do dokumentu, który klient aktualnie pragnie zakupić. Co za tym idzie pierwszym krokiem powinno być przejście do Panelu Administracyjnego vendero - Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Płatności i sprawdzenie, czy na wspomnianej zakładce znajduje się minimum jedna wskazana płatność.

 

Następnie należałoby przejść do innej zakładki w Panelu. Tym razem będzie to Ustawienia - Dostawa. Tutaj również powinien znajdować się chociaż jeden sposób dostawy, przy którego edycji przypisana powinna być forma płatności.

 

 

Oczywiście, jeżeli którykolwiek z powyższych warunków nie jest spełniony, należałoby odpowiadające w programie pola uzupełnić. W przypadku jednak gdy zarówno płatności jak i sposoby dostaw są uzupełnione, należałoby jeszcze sprawdzić, czy podczas edycji sposobu dostawy nie zostały wybrane np. minimalna waga (która może być niezdefiniowana w systemie sprzedażowym Subiekt) lub wartość zamówionych towarów (już przy zamówieniach w sklepie internetowym) nieobejmująca wszystkich możliwych do wybrania wartości dostaw. Przykładem tego drugiego problemu może być jedna forma dostawy stworzona w vendero, na której zostanie ustawiona minimalna wartość zamówienia 100 zł. Taki parametr sprawi, że klienci sklepu próbujący złożyć zamówienie z sumą pozycji za np. 50 zł nie będą w stanie tego zrobić, otrzymując komunikat opisany na początku tematu (brak dostępnych sposobów dostaw).

Inną częsta przyczyną wystąpienia komunikatu jest wskazanie niewykorzystywanych sposobów dostaw na niektórych lub wszystkich asortymentach sklepu internetowego.

To, czy zachodzi taka sytuacja można łatwo sprawdzić przechodząc w Panelu Administracyjnym vendero do Towary - Lista towarów, a następnie wskazując Zaznacz wszystkie, a później Konfiguruj dostawy dla zaznaczonych towarów - Konfiguruj.

 

Zostanie wyświetlone okno Konfiguracja dostaw, wraz z informacją o dostawach niedostępnych dla danego produktu. W takim przypadku nie należy niczego zaznaczać i użyć przycisku Zapisz.

 

W przypadku, gdy na towarach została wskazana opcja dostaw niedostępnych dla przynajmniej niektórych z nich powinien pojawić się poniższy komunikat.

 

Oznacza on, że na niektórych z towarów dane sposoby dostaw zostały wyeliminowane i nie można z nich korzystać. Jeżeli administrator systemu vendero nie zamierzał takiej operacji wykonywać, wystarczy nacisnąć przycisk OK, a wszystkie sposoby dostaw zostaną przywrócone.

W razie, gdyby problem występował na wybranych towarach należałoby skorzystać z pola Szczegóły widocznego po prawej stronie w Towary - Lista towarów.

 

W tak wyświetlonych indywidualnych danych asortymentu należałoby skorzystać z przycisku Konfiguruj dostawy - Konfiguruj, który pozwoli na wybranie dostaw niedostępnych dla produktu. Oczywiście, jeżeli zaszła pomyłka i takie dostawy miałyby być dostępne, przycisk trzeba by było odznaczyć.

 

Czyli:

- sposób dostawy niedostępny/niewykorzystywany

 

- sposób dostawy dostępny/możliwy do wykorzystania przez klientów sklepu

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki