e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak anulować rezerwację towaru?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Magazyn, Zamówienia
Najczęstszą przyczyną blokady wydania towaru, poza niezgodnością w stanach magazynowych, jest jego rezerwacja. Tworząc zamówienia, użytkownicy często zaznaczają rezerwację towaru na poczet zamówienia, a później próbują go wydać niezależnie od rezerwacji. Aby anulować rezerwację towaru, należy:
1. Na liście modułów odszukać i uruchomić moduł Sprzedaż – Zamówienia od klientów. Zaznaczyć zamówienie, które rezerwuje stany (w tabeli R zamówienia takie mają ikonę kłódki) i kliknąć Popraw. Aby namierzyć zamówienie rezerwujące towar, można posłużyć się informatorem towaru (zakładka Stany).
2. Na dole okna obok przycisku Zapisz zmienić opcję Rezerwuj stany magazynowe na Nie rezerwuj stanów magazynowych. Zmianę zatwierdzić przyciskiem Zapisz.