e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak ustawić minimalną wpłatę dla zamówień od klienta?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Zamówienia
W Subiekcie nexo w wersji PRO możliwe jest ustalenie wysokości wpłaty, jaka powinna zostać wykonana przez zamawiającego, aby zamówienie mogło być realizowane. Parametryzacja tego znajduje się w module konfiguracyjnym. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Typy dokumentów, wejść w wyszukany moduł, zaznaczyć Zamówienie do klienta i kliknąć górne menu Popraw.
Minimalna wymagana wpłata określa domyślny sposób wyliczenia wymaganej wpłaty, która powinna być dokonana, zanim dokument będzie przetwarzany na zlecenia do dostawcy lub zlecenia montowania oraz zanim zostanie wystawiony dokument sprzedaży, lub wydania magazynowego. Możliwy jest wybór jednej z następujących opcji: (niewymagana):
-
Kwota – określa stałą wymaganą kwotę bez względu na wysokość kwoty do zapłaty,
-
Procent od kwoty do zapłaty – określa procent kwoty do zapłaty, z którego zostanie wyliczona minimalna wymagana wpłata.
Liczba od dni wystawienia określa termin dokonania minimalnej wpłaty, aby dokument mógł być realizowany.
Ustawienie blokady realizacji zamówienia spowoduje, że do zamówienia nie będzie można wystawić dokumentu sprzedaży ani wydania magazynowego, nie będzie można również takiego zamówienia przetwarzać na zlecenia do dostawcy ani zlecenia montowania.
Jeżeli pole minimalnej wymaganej wpłaty nie jest widoczne, należy zweryfikować konfigurację profilu.