e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Konfiguracja przykładowego schematu importu składek z listy płac
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy
Aby skonfigurować prosty schemat importu, należy:
1. Z listy modułów wybrać Administracja – Schematy importu, a następnie kliknąć przycisk Dodaj.
2. W oknie, które się wyświetli określić Nazwę schematu i jego Kryteria wyboru dokumentów. Kryteriami wyboru dokumentów są właściwości dokumentu, po których dokument będzie automatycznie księgowany/ewidencjonowany w KPiR i Ewidencji VAT. Kryteria do określenia to:
-
Typ dokumentu – w tym przypadku należy wybrać Składki z listy płac,
-
Kategoria – dokumenty, z jaką kategorią mają być brane pod uwagę.
3. Następnie, żeby mógł się stworzyć zapis w Książce Przychodów i Rozchodów, należy zaznaczyć Import do KPiR. Używając przycisku Dodaj wskazać, która wartość i do jakiej kolumny ma być wpisana do KPiR. Następnie określić jakie daty z dokumentu mają być potraktowane jako Data wpisu, Data zdarzenia gospodarczego w KPiR oraz z jaką Kategorią ma się stworzyć ten zapis.
4. Następnym krokiem jest określenie, co z dokumentu ma się zaimportować w pola Opis i Uwagi. Po wykonaniu wszystkich czynności schemat zapisać klikając przycisk OK.