Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT GT – Konwersja bazy danych po aktualizacji – najczęściej zadawane pytania

Ostatnia modyfikacja: 13.09.2022

Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT

Kategoria: Aktualizacja


Po instalacji nowej wersji programu przy pierwszym uruchomieniu bazy danych program zawsze zakomunikuje, że wymagana jest aktualizacja podmiotu. Uruchomienie konwersji możliwe jest jedynie po uwierzytelnieniu hasłem szefa – w przypadku utraty dostępu do hasła szefa, poradnik opisujący proces jego odzyskiwania dostępny jest tutaj

UWAGA! Konwersję bazy danych należy wykonywać ze stanowiska serwerowego.


Bez przeprowadzenia konwersji niemożliwa jest praca z programem. Poniżej znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących konwersji bazy danych:

Informacja „Baza XXX jest aktualnie konwertowana”


Komunikat ten świadczy o uszkodzeniu bazy danych, najczęściej wskutek przerwania trwającego procesu konwersji, np. wskutek zacięcia się komputera, awarii prądu lub zazwyczaj przejścia komputera w stan uśpienia.  O fakcie, iż baza danych została uszkodzona z tego powodu, mówi znak ~ w kolumnie Wersja, w Programie serwisowym.


Aby zapobiec tego typu problemu w przyszłości, można zmienić moment przejścia komputera w stan uśpienia. Aby to zrobić, należy:

1. Uruchomić Panel sterowania, ustawić Widok według: Małe/Duże ikony, a następnie uruchomić Opcje zasilania.



2. Kliknąć przycisk Zmień moment przejścia komputera w tryb uśpienia lub przy aktualnie wybranym planie zasilania Zmień ustawienia planu.


3. W następnym oknie wydłużyć domyślną wartość w sekcji Przełącz komputer w tryb uśpienia.


Aby rozwiązać ten problem, należy ponownie przejść proces konwersji, uruchamiając kopię głównego podmiotu. Na początku konwersji program zawsze automatycznie stworzy kopię podmiotu, na wypadek jego uszkodzenia.


W przypadku, gdy nieprawidłowo określone są parametry archiwizacji lub użytkownik nie ma uprawnień do stworzenia kopii, program zakomunikuje o nieudanej próbie stworzenia kopii podmiotu.


 

W takim wypadku należy ręcznie przeprowadzić archiwizację z programu Archiwizator – artykuł na ten temat dostępny jest tutaj. Po jej przeprowadzeniu program poinformuje, że nie udało się wykonać kopii podmiotu, lecz pozwoli wykonać konwersję. 


UWAGA! Przed uruchomieniem konwersji w takim wypadku należy upewnić się, że archiwizacja została wykonana prawidłowo – najlepiej poprzez wykonanie dearchiwizacji.

Po przeprowadzeniu konwersji, aby pracować z programem, należy uruchomić kopię podmiotu. W Programie serwisowym można zmienić jego nazwę, a uszkodzony podmiot usunąć lub odłączyć.

 


Informacja „Wymagany jest wyłączny dostęp do podmiotu”

Komunikat ten pojawia się w momencie, gdy wywoływana jest operacja konwersji bazy danych, a na bazie danych aktywne jest połączenie, np. na jednym ze stanowisk pracownik ma otwarty program. Konwersję bazy danych można wykonać tylko w przypadku, gdy żaden komputer (użytkownik/pracownik) nie jest podłączony do podmiotu.


Aby odłączyć aktualne połączenia, należy przejść w Programie serwisowym przez górne menu Podmiot Przygotowanie do konwersji. W oknie Aplikacje/Użytkownicy bazy danych zaznaczyć aktualne połączenie, a następnie kliknąć przycisk Odłącz.

UWAGA! Należy pamiętać, że w przypadku odłączenia użytkownika w trakcie pracy z programem, jego praca nie zostanie zapisana.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki