e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Wystąpił błąd komunikacji z serwisem
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Pomoc techniczna, Urządzenia zewnętrzne
Jeżeli komunikat ten pojawi się przy fiskalizacji, należy sprawdzić, czy usługa InsERT Serwer urządzeń zewnętrznych jest uruchomiona, aby to zrobić, należy:
1. Wejść w menu Start w systemie Windows i w wyszukiwarce wpisać Usługi, a następnie przejść do Usługi Aplikacja komputerowa lub Aplikacja lokalna w zależności od wersji systemu Windows (w omawianym przykładzie jest to Windows 10).
Okno Usługi można również uruchomić, wybierając kombinację klawiszy WinW + R, a w oknie uruchamiania należy wpisać services.msc.
2. Po uruchomieniu okna na liście należy odszukać i zaznaczyć usługę InsERT Serwer urządzeń zewnętrznych i kliknąć ikonę „Play" w lewym górnym rogu okna programu lub wybrać z menu kontekstowego pod prawym przyciskiem myszy opcję Uruchom/Run.
Po uruchomieniu usługi w kolumnie Stan powinien widnieć status – Działa/Running.
W kolejnym kroku należy ponowić próbę fiskalizacji dokumentu.