e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Przypisanie wartości VAT do rozrachunków (podzielona płatność)
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Podzielona płatność, Rozrachunki
Na potrzeby rozliczeń podzieloną płatnością system umożliwia przypisanie dla należności oraz zobowiązań wartość VAT. Kwota VAT pobierana jest na podstawie faktur VAT lub zapisów księgowych VAT powiązanych z rozrachunkami. Istotny jest fakt, że operacja przypisania wartości VAT dotyczy transakcji dokonywanych na rzecz innych podatników w relacji B2B, czyli firma – firma. Dodatkowo dla rozrachunków stworzonych ręcznie program umożliwia uzupełnienie wartości w wybranej stawce.
Aby przypisać wartości VAT, należy:
1. Przejść do modułu Rozrachunki, a następnie z górnego menu Operacje wybrać Przypisz wartość VAT do rozrachunku.
2. W pierwszym kroku kreatora zapoznać się z wprowadzeniem oraz przejść Dalej.
3. Krok Aktualizacja rozrachunków wyświetla rozrachunki na podstawie wybranych filtrów.
4. Kolumna Stawka VAT umożliwia ręcznie przypisanie wartości lub zbiorczo po wybraniu Domyślnej stawki VAT i kliknięciu Aktualizuj Rozrachunki. Po wykonaniu zbiorczej operacji kolumna Status powiadomi o zaktualizowaniu rozrachunku. Wybrać Dalej.
5. W kolejnym kroku istnieje możliwość ustawienia podstawowych parametrów odnośnie podzielonej płatności. Ponadto użytkownik w każdej chwili może zmienić parametry w Konfiguracja – Parametry bankowości oraz Parametry rozrachunków. Kliknąć Dalej.
6. Ostatni krok przedstawia podsumowanie wykonanych zmian oraz wybranych parametrów. Przycisk Zamknij zatwierdzi zmiany. Istotny jest fakt, że Kreator można wykonywać wielokrotnie.
Dodatkowo w module Rozrachunki możliwy jest podgląd wartości dla wpłaty na rachunek VAT i wypłaty z rachunku VAT. Kolumnę można aktywować w Konfiguracji Widoku (artykuł opisujący przejście w konfiguracje widoku znajduje się tutaj).
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących Podzielona płatność (Split payment) w systemach InsERT nexo.