e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Dlaczego nie mogę wyliczyć wypłaty za kolejny miesiąc?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT, mikroGratyfikant GT
Kategoria: Wynagrodzenia
Jeżeli program nie pozwala na wyliczenie kolejnej wypłaty, należy:
W mikroGratyfikancie:
1. Sprawdzić stan statusu wypłaty Zatwierdzona lista płac – w module Płace – Wypłaty. W tabeli wypłat powinien być ptaszek w kolumnie Z. Jeśli wypłata nie ma statusu Zatwierdzona, będąc w module Płace – Wypłaty należy wybrać z głównego menu programu opcję Lista płac – Zatwierdź listę płac.
W Gratyfikancie GT:
1. Jeśli nie możemy wyliczyć wypłaty za kolejny miesiąc, należy sprawdzić, czy nie jest pominięty jeden lub większa liczba pracowników przy wyliczaniu poprzedniej wypłaty. Program blokuje bowiem możliwość dodania kolejnej wypłaty w przypadku, gdy użytkownik w poprzednim okresie zapomniał wygenerować wypłatę główną, tj. taką, która rozlicza ECP – Ewidencję Czasu Pracy. Blokada ta działa tylko dla pracowników, którzy mają aktualną umowę o pracę.
2. Aby sprawdzić, czy wszyscy pracownicy otrzymali wypłatę główną, należy przejść do zestawienia Raport o rozliczeniu ewidencji (Widok – Zestawienia). W zestawieniu wybieramy miesiąc poprzedni (tj. jeśli nie możemy wyliczyć wypłaty za lipiec, w zestawieniu wybieramy czerwiec), a następnie wyliczamy zestawienie. Program wyświetli nam listę pracowników – należy odnaleźć pracowników, którzy w kolumnie wypłata główna mają symbol x.
3. Następnie trzeba wyliczyć brakujące wypłaty główne, a po ich wyliczeniu program pozwoli na naliczanie kolejnych wynagrodzeń. Istnieje możliwość zbiorczego naliczenia listy płac dla pracowników bez wypłaty głównej. Temat e-Pomocy opisujący jak to zrobić, dostępny jest tutaj.
UWAGA!
Należy pamiętać, że jeżeli pracownik w połowie miesiąca otrzymał nową umowę, to musi otrzymać dwie wypłaty główne – po jednej do każdej z tych umów.