e-Pomoc techniczna
Biuro GT – Informacje ogólne dotyczące modułu Bazy danych
Kategoria: Bazy danych
Moduł Bazy danych jest przeznaczony do zarządzania bazami danych klientów biura. Z tego miejsca użytkownik może wykonać archiwizację i dearchiwizację zarówno jednego podmiotu, jak i pliku zbiorczego. Dodatkowo moduł umożliwia wykonanie konwersji podmiotów do nowszej wersji programu i synchronizację licencji (numerów licencji, rejestracyjnych i aktywacyjnych).
Archiwizacja zbiorcza
Opcja ta umożliwia archiwizowanie bazy programu Biuro GT oraz baz podmiotów do jednego wspólnego pliku archiwum. Pozwala ona także skorzystać z mechanizmu kompresji. W wyniku zbiorczej archiwizacji danych w biurze rachunkowym powstaje jeden całościowy plik archiwum o rozszerzeniu .car. Mechanizm archiwizacji pozwala wynikowy plik archiwum podzielić na mniejsze pliki o zadanym przez użytkownika rozmiarze.
Konwersja
Konwersję wykonuje się w następujący sposób: użytkownik zaznacza listę podmiotów, które mają zostać skonwertowane. Następnie musi podać hasło Szefa w programie Biuro GT. Po naciśnięciu Wykonaj uruchomia się procedura konwersji baz danych podmiotów, podczas której nie jest już konieczna żadna ingerencja użytkownika. Proces może być długotrwały. Przy dużej liczbie podmiotów obsługiwanych w biurze rachunkowym należy przygotować na niego sporo czasu. Wynik konwersji zapisze się do raportu dostępnego w module Historia operacji.
Synchronizacja licencji
Opcja ta służy do zbiorczego wpisywania danych biura rachunkowego oraz numerów licencyjnych \ rejestracyjnych \ aktywacyjnych do podmiotów systemu InsERT GT. Kreator pozwala określić, które dane mają być przeniesione do baz podmiotów (w oknie znajdują się opcje Dane podmiotu i Licencje InsERT GT pozwalające uzupełnić potrzebne dane przechowywane w Biurze GT), pozwala także ustalić, do których podmiotów ma nastąpić przeniesienie.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Biurem GT.