Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak dodać urlop i uwzględnić go w wypłacie pracownika?

Ostatnia modyfikacja: 16.06.2021

Program: Gratyfikant GT, InsERT GT

Kategoria: Absencje, Ewidencja czasu pracy, Wynagrodzenia

Aby wprowadzić absencję w postaci urlopu pracownika, należy:

1. Na liście modułów odszukać i uruchomić moduł Karta pracy Ewidencja czasu pracy.


2. Na Pasku programu (nad tabelą Ewidencja czasu pracy) wybrać pracownika, dla którego ma być wprowadzona absencja. Następnie w oknie Ewidencja czasu pracy zaznaczyć jeden lub więcej dni, w których będzie wprowadzona zmiana.


3. Kliknąć opcję Wprowadź absencję (nad tabelą obok nazwy modułu Ewidencja czasu pracy), a w oknie Absencja wybrać rodzaj absencji: Urlop wypoczynkowy. W sekcji Dane urlopu wypoczynkowego określić, z jakiego okresu program ma naliczyć składniki stałe i zmienne dla wynagrodzenia urlopowego.


4. Zapisać zmiany w ewidencji czasu pracy (ECP) i wyliczyć wypłatę (program automatycznie rozliczy ewentualną absencję i doda składnik płacowy wynagrodzenie urlopowe, ale tylko dla wypłaty o statusie główna).


Jak program wylicza wynagrodzenie urlopowe
Wynagrodzenie urlopowe oblicza się: dzieląc podstawę wymiaru przez liczbę dni, w czasie których pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego została ustalona ta podstawa (z 3 miesięcy), a następnie mnożąc tak ustalone wynagrodzenie za 1 dzień pracy przez liczbę dni urlopu. 


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki