e-Pomoc techniczna
Jak dodać urlop i uwzględnić go w wypłacie pracownika?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT
Kategoria: Absencje, Ewidencja czasu pracy, Wynagrodzenia
Aby wprowadzić absencję w postaci urlopu pracownika, należy:
1. Na liście modułów odszukać i uruchomić moduł Karta pracy – Ewidencja czasu pracy.
2. Na Pasku programu (nad tabelą Ewidencja czasu pracy) wybrać pracownika, dla którego ma być wprowadzona absencja. Następnie w oknie Ewidencja czasu pracy zaznaczyć jeden lub więcej dni, w których będzie wprowadzona zmiana.
3. Kliknąć opcję Wprowadź absencję (nad tabelą obok nazwy modułu Ewidencja czasu pracy), a w oknie Absencja wybrać rodzaj absencji: Urlop wypoczynkowy. W sekcji Dane urlopu wypoczynkowego określić, z jakiego okresu program ma naliczyć składniki stałe i zmienne dla wynagrodzenia urlopowego.
4. Zapisać zmiany w ewidencji czasu pracy (ECP) i wyliczyć wypłatę (program automatycznie rozliczy ewentualną absencję i doda składnik płacowy wynagrodzenie urlopowe, ale tylko dla wypłaty o statusie główna).
Jak program wylicza wynagrodzenie urlopowe
Wynagrodzenie urlopowe oblicza się: dzieląc podstawę wymiaru przez liczbę dni, w czasie których pracownik wykonywał pracę w okresie, z którego została ustalona ta podstawa (z 3 miesięcy), a następnie mnożąc tak ustalone wynagrodzenie za 1 dzień pracy przez liczbę dni urlopu.