Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak dodać i przypisać własną numerację?

Ostatnia modyfikacja: 13.05.2024

Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Konfiguracja, Numeracja

W programach linii InsERT nexo istnieje możliwość dodania własnej numeracji i przypisania jej do wybranego typu dokumentu, np. osobną numerację dla każdego magazynu w dokumentach sprzedaży. W tym celu należy:

1. W wyszukiwarce wpisać Numeracja i przejść do konfiguracji.


2. Wybrać z górnego menu DodajDodaj.

 

3. W sekcji Podstawowe ustalić parametr Dla, który odpowiada za typ dokumentów, dla jakich numeracja ma obowiązywać. Nadać Nazwę i wskazać, czy Luki w numeracji mają być wypełniane.

 

4. Sekcja Składniki numeru odpowiada za odpowiednie skonfigurowanie postaci numeru oraz wskazania parametrów, które decydują o osobnej numeracji. W celu zmiany kolejności składników należy użyć strzałek znajdujących się w kolumnach G i D.

 

5. Przejść na zakładkę Numery początkowe i wpisać Ogólny numer początkowy, od którego mechanizm numeracji nadaje numery w trakcie roku obrachunkowego.

 

6. Dodatkowo parametr Szczegółowe numery początkowe umożliwia ustalenie nadania numerów początkowych, np. dla każdego miesiąca osobno. W tym celu należy zaznaczyć parametr, następnie kliknąć Dodaj.

 

7. Uzupełnić Rok i miesiąc daty wystawienia dokumentu, a także numer początkowy w wybranym okresie. Zatwierdzić przyciskiem OK.

 

8. Zapisać wprowadzone zmiany.

 

9. Potwierdzić użycie numeracji przyciskiem Tak.

 

10. Wskazać typy dokumentów, dla których ma zostać zastosowana numeracja. Zatwierdzić klikając OK​.

 

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy tec​hnicznej dotyczących ustawienia numeracji według własnej specyfiki pracy​.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki