Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Wysyłka deklaracji skarbowej przy pomocy danych autoryzujących na przykładzie VAT-7

Ostatnia modyfikacja: 06.09.2023

Program: InsERT GT, Rewizor GT

Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK

​Aby wysłać deklarację podatkową drogą elektroniczną bez zainstalowanego podpisu elektronicznego, należy:

1. Upewnić się, że w module PodmiotDane podmiotu, na zakładce Działalność, wskazana jest osoba fizyczna do deklaracji.


Wysyłkę elektroniczną przy użyciu danych autoryzujących można przeprowadzić tylko w przypadku, gdy podatnik jest osobą fizyczną.

2. Przejść do modułu deklaracji przez górne menu Widok – Deklaracje i e-Sprawozdawczość  Deklaracje skarbowe. Na wybraną deklarację kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Wysyłka elektroniczna.


3. W lewej części okna Wysyłka elektroniczna kliknąć opcję Generuj i wyślij (powinno się pojawić okno wyboru zainstalowanych certyfikatów), a następnie zamknąć okno Certyfikaty przyciskiem Anuluj.


4. Z lewej strony okna Wysyłka elektroniczna kliknąć kolejno Podpis elektroniczny Złóż podpis elektroniczny Dane autoryzujące.


5. Wypełnić odpowiednie pola okna Dane autoryzujące do podpisania dokumentu i zapisać je przyciskiem OK (w tabeli Opis operacji powinna pojawić się nowa pozycja – Złożono podpis elektroniczny) – ciąg dalszy procedury wysyłki deklaracji jest analogiczny jak w przypadku wysyłki za pomocą podpisu kwalifikowanego.

 

Dane do pól Nazwisko i imię, NIP, Data urodzenia oraz Numer PESEL są pobierane bezpośrednio z kartoteki wspólnika wskazanego jako osoba fizyczna do deklaracji w punkcie pierwszym.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki