e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak dodać pracownika i stworzyć dla niego umowę?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Pracownicy, Umowy cywilnoprawne, Umowy o pracę, Wynagrodzenia
Ewidencja pracowników jest szczególnie istotna dla tych użytkowników systemu, którzy korzystają z modułów Umowy i Płace. Aby dodać pracownika, należy:
1. Przejść do modułu Pracownicy, a następnie wybrać z górnego menu Dodaj – Pracownik
2. Na zakładce Podstawowe uzupełnić Imię, Nazwisko, Rachunki i pozostałe dane.
3. Na zakładce Dane do rozliczeń uzupełnić Dane rozliczeniowe, ubezpieczeniowe i wdrożeniowe.
4. Na zakładce Inne, opcjonalnie, uzupełnić Opis i Dane adresowe, po czym kliknąć przycisk Zapisz.
Dla tak stworzonego Pracownika można stworzyć Umowę o pracę lub Umowę cywilnoprawną. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Umowy pracownicze, kliknąć górne menu Dodaj i wybrać jedną, z rodzaju umów.
2. Na przykładzie Umowy o pracę należy wybrać z listy Pracownika, wpisać Numer umowy, określić jej Rodzaj i wymiar zatrudnienia, uzupełnić Składniki płacowe, dane dotyczące sekcji ZUS, Podatek i Wynagrodzenie, po czym zatwierdzić umowę przyciskiem Zapisz.
Po utworzeniu umowy pracowniczej można przejść do tworzenia wynagrodzeń. Przed tym warto również ustawić Miesiąc pierwszej wypłaty w konfiguracji o tej samej nazwie. Aby stworzyć wynagrodzenie, należy:
1. Przejść do modułu Płace, wybrać z górnego menu Dodaj – Lista płac (w przypadku wynagrodzeń dla umów o pracę) lub Lista rachunków (w przypadku wynagrodzeń dla umów cywilnoprawnych).
2. Na przykładzie Listy płac uzupełnić pola Numer i Tytuł, wybrać Miesiąc i Datę wypłaty, upewnić się, czy w tabeli pokazał się pracownik, wybrać Sposób dekretacji wynagrodzenia i zatwierdzić przyciskiem OK.
3. Ponownie upewnić się, czy wszystkie dane zostały wpisane poprawnie i zatwierdzić okno przyciskiem Zapisz.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rachmistrzem nexo.