Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Anonimizacja jako realizacja prawa do zapomnienia. Jak to wykonać w systemach InsERT nexo?

Ostatnia modyfikacja: 18.04.2024

Program: Biuro nexo, Gestor nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: RODO

Istnieją dwa rodzaje anonimizacji, czyli realizacji prawa do zapomnienia:

  1. Pełna anonimizacja danych klienta – można ją wykonać, jeśli nie istnieją żadne powiązane z klientem dokumenty handlowe lub księgowe, które blokują tę operację ​

  2. Niepełna anonimizacja danych klienta​ – wykonuje się ją wówczas, jeśli istnieją jakiekolwiek dokumenty handlowe lub księgowe, które blokują pełną anonimizację 

Dla Klientów i Personelu polecenie Anonimizuj dane dostępne jest z menu Operacje.

 

Jego uruchomienie jest nieodwracalne, dlatego przed jej rozpoczęciem zalecane jest wykonanie kopii zapasowej bazy danych.

 

Działa w ten sposób, że dla anonimizowanego obiektu pola zawierające dane osobowe nadpisywane są znakami „x" (albo innymi określonymi w parametrach). W polu Nazwa obiektu wstawiony będzie napis „(zanonimizowano na podstawie art. 17 RODO)".

 

W momencie rozpoczęcia procesu anonimizacji mechanizm sprawdza istnienie dokumentów (handlowych, finansowych i księgowych) powiązanych z obiektem.

 

Jeśli takie istnieją – anonimizowane są tylko takie dane jak: e-mail, telefony, PESEL, strona WWW, lokalizacja, Skype, GG, etc. Jeśli nie istnieją – anonimizowane są wszystkie dane. Pod linkiem Zobacz listę dokumentów można sprawdzić, które dokumenty blokują pełną anonimizację.

 

Poradnikiem RODO, w którym zostały opisane wszystkie funkcjonalności można znaleźć tutaj.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki