e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak dodać kategorię księgową?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Konfiguracja
Kategoria księgowa pozwala w programie skategoryzować dokumenty, które np. mają być inaczej rozróżniane podczas dekretacji dokumentu lub gdy użytkownik chce wyfiltrować zapisy księgowe po danej kategorii. Aby dodać kategorię księgową, należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Konfiguracja – Kategorie księgowe i kliknąć Dodaj.
2. W oknie konfiguracji użytkownik ma możliwość ustawienia, w jakich częściach konkretnego typu dokumentu może zostać użyta, co pozwala oddzielić kategorie, które są potrzebne np. tylko dla zapisów vat, a nie mają zastosowania przy wyciągach bankowych. Po ustawieniu parametrów przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany.
Użycie kategorii w konkretnych typach dokumentu może być zmieniane w dowolnym momencie, lecz usunięcie użytej kategorii nie jest możliwe.