e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Jak włączyć rozliczanie rozrachunków kartą?
Program: InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Formy płatności, Parametry, Rozrachunki
Opcja rozliczania rozrachunków kartą płatniczą możliwa jest tylko dla rozrachunków, które są należnościami (nie można rozliczać kartą zobowiązań). Aby włączyć możliwość rozliczania należności kartą, należy:
1. Skonfigurować w programie płatności kartą przy sprzedaży. Dokładna instrukcja jak to zrobić dostępna jest tutaj.
2. Z listy modułów wybrać Administracja – Parametry i z listy parametrów wybrać Należność i cesja.
3. W oknie, które się wyświetli na zakładce Należność zaznaczyć opcję Obsługa płatności kartami płatniczymi oraz wskazać domyślną kartę.
4. Na zakładce Płatność kartą można zdefiniować format numeracji, kategorię oraz zdecydować czy płatność kartą ma tworzyć nowy zapis w module cesje (Rozrachunki – Cesje) oraz o ewentualnym statusie księgowym tej cesji. Zmiany zapisać przyciskiem OK.
5. Po wykonaniu tych operacji przy rozliczaniu należności dostępna będzie opcja karta.
6. Parametry rozliczenia takiego rozrachunku można zobaczyć lub edytować na zakładce Karta, która pojawi się po wybraniu właśnie tej metody rozliczenia należności.