e-Pomoc techniczna
Jak wysłać fakturę e-mailem (pocztą elektroniczną)?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Poczta elektroniczna
Aby poniższy sposób wysyłki faktury e-mail działał prawidłowo, należy wcześniej skonfigurować domyślnego klienta poczty w systemie Windows. Poradnik, jak to zrobić, dostępny jest tutaj.
W zależności od ustawień program będzie wysyłał wiadomości przy pomocy Gestora GT lub domyślnego klienta poczty Windows.
Aby wysłać fakturę do kontrahenta pocztą elektroniczną (e-mailem), należy:
1. Przejść do modułu Widok – Kartoteki – Kontrahenci, zaznaczyć kontrahenta i kliknąć Popraw w menu nad tabelą.
2. W zakładce Podstawowe, w polu E-mail wprowadzić lub zweryfikować, czy wprowadzony jest prawidłowy adres e-mail. Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.
3. Na liście modułów: Widok – Sprzedaż – Faktury sprzedaży zaznaczyć fakturę sprzedaży do wysłania i kliknąć Drukuj w menu nad tabelą.
4. W okienku Drukowania wybrać opcję Wyślij e-mail.
Jeśli w systemie operacyjnym jest prawidłowo skonfigurowany domyślny klient poczty elektronicznej, powinno otworzyć się automatycznie okno wysyłki nowego listu z wpisanym tytułem w postaci numeru wysyłanego dokumentu oraz dokumentem w formacie PDF w załączniku.