Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak skonfigurować domyślnego klienta poczty elektronicznej?

Ostatnia modyfikacja: 24.09.2024

Program: Gestor GT, Gestor nexo, Gratyfikant GT, Gratyfikant nexo, InsERT GT, InsERT nexo, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo

Kategoria: Poczta elektroniczna

​Zagadnienie zostało opracowane z wykorzystaniem systemu operacyjnego Windows 10 oraz z przykładowym klientem poczty Mozilla Thunderbird. ​

Aby skonfigurować domyślnego klienta poczty elektronicznej, należy:

1. Uruchomić Panel sterowania (na przykładzie został on wywołany z wyszukiwarki systemowej).


2. Z listy elementów wybrać Programy domyślne.


3. W sekcji Poczta e-mail wybrać używaną aplikację (w tym przypadku Thunderbird). Należy pamiętać, że do poprawnego działania z programami linii InsERT GT, oprogramowanie do obsługi poczty elektronicznej powinno być w wersji 32-bitowej.


Za domyślnego klienta poczty odpowiadają klucze w rejestrze (regedit) o następujących ścieżkach:

  • Komputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail​,

  • Komputer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail. 

Przy kluczu domyślnym powinna być wartość odpowiadając​a nazwie programu​ pocztowego, który ma być domyślny. Jeżeli powyższe operacje nie rozwiążą problemu, zmian można dokonać w Edytorze rejestru.

Po poprawnym skonfigurowaniu domyślnego klienta poczty będzie można wysyłać e-maile bezpośrednio z programów linii InsERT GT. 

Powiązane tematy e-Pomocy technicznej​:

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki