e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak stworzyć usługę z wykorzystaniem materiałów?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Asortyment
Funkcjonalność dostępna w Subiekcie nexo PRO oraz Gestorze nexo PRO.
Dodanie usługi, która wykorzystuje materiały, powoduje automatyczne zdjęcie wskazanych towarów z magazynu po dodaniu usługi na dokument. W celu dodania takiej usługi należy:
1. Przejść do modułu Asortyment, a następnie w górnym menu kliknąć Dodaj i wybrać Usługa.
2. Na zakładce Podstawowe wpisać Symbol oraz Nazwę.
3. Następnie przejść na zakładkę Materiały, kliknąć „drabinkę" i wybrać Listę.
4. Odszukać i zaznaczyć towar, który wchodzi w skład wykonania usługi, po czym zatwierdzić przyciskiem Wybierz.
5. W kolumnie Ilość wpisać ile sztuk towaru jest używane do wykonania usługi.
Tak wykonane czynności powtórzyć dla pozostałych towarów wchodzących w skład usługi.
6. Po dodaniu wszystkich towarów, w polu Doliczenia wpisać dodatkowe koszty związane z użyciem materiałów. Pole to wpływa na Przewidywany koszt całkowity, dodatkowo istnieje możliwość Automatycznego przeniesienia kosztu całkowitego do ceny ewidencyjnej. Po dokonaniu zmian kliknąć Zapisz.
Przy dodawaniu dokumentu sprzedaży oraz wybraniu stworzonej usługi zostaną pokazane również towary wchodzące w jej skład. W przypadku, gdy wykorzystana jest większa ilość materiału, niż została wcześniej zadeklarowana, można ją zmienić.
Na wydruku faktury będzie pokazana usługa oraz wykorzystane materiały.
Aby materiały nie były wykazywane na wydruku dokumentu, należy przejść do edycji wzorca wydruku i odznaczyć opcje Pokaż materiały. Informację jak zmodyfikować wzorzec wydruku można znaleźć tutaj.