e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak dodać wezwanie do zapłaty?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Windykacja
Moduł Windykacja jest ewidencją wszystkich dokumentów windykacyjnych, czyli wezwań do zapłaty oraz not odsetkowych. Oba dokumenty tworzone są dla należności, dla których minął termin płatności. Od wersji 10 systemu InsERT nexo dostępne są dodatkowe narzędzia windykacji, które pozwalają na ewidencjonowanie etapów pracy związanej z windykowaniem należności. Użytkownik może dzięki nim tworzyć scenariusze postępowania z przeterminowanymi należnościami, co znacznie ułatwia cały proces windykacji. W celu dodania wspomnianych narzędzi do programu (podmioty tworzone we wcześniejszych wersjach nexo) należy je zainstalować. Przy pierwszym uruchomieniu modułu Windykacja, po aktualizacji podmiotu ze starszej wersji, użytkownik jest pytany o to czy wspomniane narzędzia windykacyjne mają zostać zainstalowane.
Jeżeli odmówi, będzie mógł dokonać instalacji w późniejszym czasie z poziomu modułu Konfiguracja – Scenariusze windykacyjne. W górnym menu Opcje dostępna jest tam funkcja Zainstaluj narzędzia windykacji.
Aby dodać wezwanie do zapłaty, należy:
1. Przejść do modułu Windykacja, a następnie górne menu Dodaj – Wezwanie do zapłaty.
2. Wybrać podmiot, walutę, kliknąć "drabinkę" znajdującą się w tabeli należności i wybrać Należności po terminie.
3. Wybrać dokumenty, dla których wystawiane jest Wezwanie do zapłaty i zatwierdzić przyciskiem Wybierz.
4. Uzupełnić pozostałe dane i zatwierdzić dokument przyciskiem Zapisz.
Wezwanie do zapłaty można wypisać również bezpośrednio do wybranego dokumentu. Aby to zrobić, należy przejść do modułu Rozrachunki, na zakładce Nierozliczone zaznaczyć dokument i rozwinąć górne menu Windykacja – Wezwanie do zapłaty.