e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak wprowadzić fakturę zakupu?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Dokumenty
Jednym z najczęściej wprowadzanych dokumentów jest faktura zakupu VAT na zakup krajowy. Jest to podstawowy dokument zakupowy. Aby go dodać, należy:
1. Wejść do modułu Zakup – Faktury zakupu, przy pomocy przycisku Dodaj rozwinąć menu kontekstowe i wybrać z niego Fakturę zakupu.
2. W nowym oknie ustawić kursor na polu Sprzedawca, a następnie postępować zależnie od tego, czy jego kartoteka jest założona:
2. a. jeśli tak – można zacząć wpisywać dane, a program automatycznie podpowie jego kartotekę;
2. b. jeśli nie – wywołać listę kontrahentów przyciskiem F2 lub klikając na napis Sprzedawca – Lista kontrahentów i wybrać Dodaj.
3. Ustawić kursor na tabeli Nazwa i identycznie, jak w przypadku kontrahenta, wybrać go z listy dostępnej pod przyciskiem F2, utworzyć przyciskiem Insert lub wstawić usługę jednorazową skrótem Ctrl + U. Oczywiście w tym miejscu również działa mechanizm wpisywania nazwy, po której program zlokalizuje już istniejącą kartotekę. Wyżej wymienione opcje są również dostępne po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na puste pole w kolumnie Nazwa.
4. Gdy wszystkie towary zostaną wprowadzone na fakturę, należy wybrać formę płatności z dostępnych w prawym dolnym rogu okna, a następnie wybrać status magazynowy. Opis statusów magazynowych dla faktury zakupu dostępny jest tutaj. Po wyborze formy płatności i statusu magazynowego dokument zapisać klikając przycisk Zapisz.
Temat należy do Wystawianie dokumentów w Subiekcie GT.