e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak wprowadzić do programu nowe stanowisko kasowe?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Słowniki
Aby wprowadzić nową kasę do programu Subiekt GT, należy:
1. Z listy modułów wybrać Administracja – Słowniki. Z listy słowników wybrać Kasy. W oknie, które się wyświetli kliknąć opcję Dodaj.
2. Następnie wypełnić informacje dotyczące tej kasy. Obowiązkowe pola do wypełnienia to Symbol i Nazwa. W tym oknie określamy również czy jest to kasa wielowalutowa. W przypadku kas wielowalutowych należy podać stan początkowy w każdej walucie z osobna. Jeżeli stan początkowy wynosi 0, to tę sekcję należy zostawić pustą. W dolnej części okna określamy parametry dla raportów kasowych generowanych z tej kasy:
- Format numeracji – format automatycznie nadawanych numerów dla dokumentów typu Raport kasowy.
- Okres – domyślny okres, na jaki będą wystawiane raporty kasowe z tej kasy.
- Zezwalaj na wiele raportów w jednym okresie – zaznaczenie tej opcji odblokuje możliwość generowania kilku raportów na ten sam okres (funkcja przydatna jeżeli z jedną kasą pracuje kilku użytkowników).
- Kategoria – pozwala zdefiniować domyślną kategorię dla raportów kasowych.
- Ostrzegaj przed zatwierdzeniem raportu z dokumentami kasowymi wielu użytkowników – zaznaczenie tej opcji spowoduje wygenerowanie ostrzeżenia w momencie zatwierdzania raportu kasowego stworzonego z operacji kasowych wprowadzonych przez wielu użytkowników.
- Kategoria korekty – pozwala zdefiniować domyślną kategorię dla dokumentu kasowego korygującego raport kasowy.
Po prowadzeniu wszystkich informacji zapisać przyciskiem OK.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Subiektem GT.