e-Pomoc techniczna
Biuro GT – Jak dodać proces realizowany w biurze?
Kategoria: Klienci biura, Konfiguracja, Parametry, Słowniki
Procesy realizowane w biurze służą do kontrolowania (monitorowania) różnych spraw związanych z klientami biura rachunkowego i prac, które dla klienta należy wykonać. Stan realizacji poszczególnych procesów można monitorować i zmieniać w modułach Panel klienta oraz Procesy. W celu dodania nowego procesu wykonywanego w biurze należy:
1. Z listy modułów wybrać Administracja, a z listy Procesy realizowane w biurze.
2. W oknie, które się wyświetli wybrać opcję Dodaj.
3. Wprowadzić nową nazwę procesu oraz jego okresowość (co jaki okres będzie wykonywany). Dla procesu należy zdefiniować listę stanów realizacji. Stany realizacji mogą przyjmować różne wartości w okresach, jakie zostały ustawione w okresowości. Pozwala to na monitorowanie, na jakim etapie dana czynność się znajduje. W tym celu należy kliknąć opcję Dodaj w sekcji Stany.
4. W oknie Stan realizacji procesu należy wprowadzić nazwę stanu. Opcjonalnie można wybrać Operację, której wykonanie przez program Biuro GT na podmiocie klienta biura spowoduje ustawienie danego stanu. Należy w ten sposób dodać wszystkie stany dla procesu.
5. Kolejność stanów na liście jest istotna. W taki sam sposób będą porządkowane na listach w programie. Zmianę kolejności umożliwiają strzałki po lewej stronie od listy. Proces zapisać przyciskiem OK.