e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak dodać okres zawieszenia działalności?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Wspólnicy, Środki trwałe
Programy księgowe serii InsERT nexo umożliwiają dodanie okresu zawieszenia działalności. Dzięki temu w określonym czasie nie będą naliczane składki ZUS wspólników, a środki trwałe nie będą amortyzowane. Dodatkowo, zapisy w Ewidencji VAT zakupu zawierające się w okresie zawieszenia zostaną odliczone dopiero po wznowieniu działalności. W celu dodania okresu zawieszenia działalności należy:
1. W prawym górnym rogu wcisnąć przycisk ≡, a następnie kliknąć nazwę firmy.
2. Otworzona zostanie kartoteka Mojej firmy. Wybrać Popraw.
3. W sekcji Dane ewidencyjne wprowadzić daty Zawieszenia oraz Wznowienia działalności. Zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz.
W wyniku wprowadzonych zmian w kartotekach Wspólników na zakładce Dane ubezpieczeniowe uwzględnione zostaną okresy, dla których składki nie będą naliczane.
Zawieszenie działalności spowoduje również korektę Planów amortyzacji, dzięki czemu w okresie zawieszenia środki trwałe nie będą amortyzowane.
Dla zapisów w Ewidencji VAT zakupu, dla których Data zakończenia dostawy zawiera się w okresie zawieszenia działalności aktywowany zostanie parametr Rozlicz VAT po wznowieniu działalności, dzięki czemu Miesiąc odliczenia zostanie automatycznie ustawiony w zależności od daty wznowienia działalności.