Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak dodać okres zawieszenia działalności?

Ostatnia modyfikacja: 22.10.2024

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Wspólnicy, Środki trwałe

Programy księgowe serii InsERT nexo umożliwiają dodanie okresu zawieszenia działalności. Dzięki temu w określonym czasie nie będą naliczane składki ZUS wspólników, a środki trwałe nie będą amortyzowane. Dodatkowo, zapisy w Ewidencji VAT zakupu zawierające się w okresie zawieszenia zostaną odliczone dopiero po wznowieniu działalności. W celu dodania okresu zawieszenia działalności należy:

1. W prawym górnym rogu wcisnąć przycisk , a następnie kliknąć nazwę firmy.


2. Otworzona zostanie kartoteka Mojej firmy. Wybrać Popraw.


3. W sekcji Dane ewidencyjne wprowadzić daty Zawieszenia oraz Wznowienia działalności. Zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz.


W wyniku wprowadzonych zmian w kartotekach Wspólników na zakładce Dane ubezpieczeniowe uwzględnione zostaną okresy, dla których składki nie będą naliczane.

 

Zawieszenie działalności spowoduje również korektę Planów amortyzacji​, dzięki czemu w okresie zawieszenia środki trwałe nie będą amortyzowane.


​Dla zapisów w Ewidencji VAT zakupu, dla których Data zakończenia dostawy zawiera się w okresie zawieszenia działalności aktywowany zostanie parametr Rozlicz VAT po wznowieniu działalności, dzięki czemu Miesiąc odliczenia zostanie automatycznie ustawiony w zależności od daty wznowienia działalności​.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki