e-Pomoc techniczna
Jak wprowadzić saldo początkowe kasy w InsERT nexo?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Kasa
W programach linii InsERT nexo saldo początkowe wprowadzane jest dokumentem inwentaryzacyjnym. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Kasa, następnie na zakładce Operacje kasowe klikając w górne menu Dodaj – Kasowy dokument inwentaryzacyjny.
2. W oknie dokumentu należy w sekcji podstawowe wybrać parametry tj. Kasa, Stanowisko, Rodzaj operacji, Numer dokumentu i Data dokumentu.
Uwaga! Jeżeli dana funkcja nie jest jasna pod przyciskiem F1 znajduje się pomoc kontekstowa, w której każde pole zostało dokładnie opisane.
W polu Stan rzeczywisty należy wpisać faktyczną kwotę w wybranej formie płatności. Jeżeli w systemie są już wprowadzone operacje kasowe, ich wartość pojawi się w polu Stan ewidencyjny, a ich różnica zostanie wyliczona w Niedobór lub Nadwyżka w sytuacji, gdy stan rzeczywisty jest mniejszy od ewidencyjnego lub nadwyżka w przeciwnym przypadku.
Po wprowadzeniu danych w sekcji Pozostałe dokument należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz, co spowoduje wygenerowanie dokumentu na podstawie różnic w inwentaryzacji.