e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak działa rozpoznawanie klientów w pobranej e-Fakturze?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: KSeF
Subiekt nexo/nexo PRO umożliwia pobieranie e-Faktur z KSeF. Wiąże się to z koniecznością rozpoznania podmiotu na pobranym dokumencie.
Identyfikacja dokumentów odbywa się już na etapie pobierania dokumentów z KSeF. Jeżeli NIP klienta z e-Faktury zostanie znaleziony w kartotece Subiekta – program pobierze fakturę prawidłowo. Jeśli NIP klienta występuje w kartotece programu kilka razy, program poprosi użytkownika o wskazanie jednej z pozycji w celu przypisania jej do pobieranej faktury. Aby przypisać odpowiedni podmiot do dokumentu, należy:
1. Wybrać pozycję oznaczoną wykrzyknikiem i kliknąć Prawy Przycisk Myszy – Przypisz klienta.
2. Kliknąć ≡ i wybrać Lista.
3. Wskazać odpowiedniego klienta i zatwierdzić zmiany opcją Wybierz.
Może się zdarzyć, że NIP klienta z e-Faktury nie zostanie odnaleziony w kartotece Subiekta, wówczas program zachowa się tak jak zostało to ustawione w Parametrach KSeF – zakładka Odbiór (Zakup).
OBSŁUGA BRAKUJĄCEGO PODMIOTU – parametry te pozwalają określić działanie systemu w sytuacji, gdy w odebranym dokumencie nie rozpoznano podmiotu. Do wyboru są opcje:
Nic nie rób – dokument zostanie wystawiony bez danych podmiotu,
Zapisz nowego klienta na podstawie danych faktury – do kartoteki klienta zostanie dodany kontrahent na podstawie danych e-Faktury,
Pobierz dane z GUS – do kartoteki klienta zostanie dodany kontrahent na podstawie danych z GUS.
Pobierz dane z CEIDG – do kartoteki klienta zostanie dodany kontrahent na podstawie danych z CEIDG.
DANE KLIENTÓW – parametr pozwala zdecydować czy i w jaki sposób przy zapisie mają być aktualizowane dane klientów na podstawia danych podmiotu z e-Faktur. Można zdecydować, aby:
-
Nie aktualizować danych,
-
Ostrzegać w sytuacji, gdy są nieaktualne,
-
Aktualizować przy zapisie.