Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz i Rewizor GT – Obsługa etykiet księgowych

Ostatnia modyfikacja: 17.10.2024

Program: InsERT GT, Portal Dokumentów, Rachmistrz GT, Rewizor GT

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Dokumenty pobrane, Słowniki

Etykiety księgowe w programach Rachmistrz GT i Rewizor GT, które są dostępne od wersji 1.81, pozwalają użytkownikom na zdefiniowanie dodatkowego opisu, który może być nadawany dokumentom pobieranym do modułu Dokumenty pobrane. Słownik etykiet znajdujący się w programie jest zsynchronizowany z Portalem Dokumentów. Etykiety mogą być dodawane do słownika, edytowane lub usuwane ze słownika. Wszystkie te zmiany są możliwe z poziomu programu księgowego, usługa Portal Dokumentów odwzorowuje stan słownika etykiet. Etykiety mogą być nadawane do dokumentu w Portalu Dokumentów oraz w programie księgowym. Użytkow​​nik może przypisać wiele etykiet do jednego dokumentu. Głównym celem etykiet jest zautomatyzowanie procesu wprowadzania dokumentów do ewidencji księgowych. Dodane do słownika etykiety można wykorzystywać jako dodatkowe kryterium dopasowania schematów importu dla dokumentów KSeF i dokumentów OCR. Przypisane do dokumentów etykiety mogą być również wykorzystywane do filtrowania pozycji na listach w modułach programów księgowych. 

Artykuł został podzielony na następujące sekcje:

  1. Aktywacja funkcjonalności Etykiety
  2. Dodawanie etykiet do programu
  3. Nadawanie dokumentom etykiet
  4. Wykorzystanie etykiet w schematach importu

Aktywacja funkcjonalności "Etykiety"

Uwaga! Obsługa Etykiet jest dostępna w ramach ​Laboratorium ​InsERT GT. 

Do prawidłowego korzystania z etykiet wymagana jest aktywna usługa Portal Dokumentów​. Jeżeli Portal Dokumentów jest aktywny, należy włączyć funkcjonalność "Etykiety" w Laboratorium. W tym celu należy:

1. Z listy modułów wybrać AdministracjaParametry, a z listy parametrów Laboratorium


​2. W oknie, które się wyświetli włączyć opcję Etykiety. Jeżeli nie zostało to wcześniej wykonane, to należy przed tym zaakceptować regulamin laboratorium.


Dodawanie etykiet do programu

Etykiety dostępne zarówno w programie księgowym Rachmistrz GT lub Rewizor GT, jak i w Portalu dokumentów dodaje się w dedykowanym słowniku. W tym celu należy:

1. Z listy modułów wybrać AdministracjaSłowniki, a z listy słowników Etykiety.


2. W oknie Etykiety wybrać opcję Dodaj.


​3. Wprowadzić Nazwę oraz Opis Etykiety. Nazwa i opis etykiety będą widoczne w oknach z listą etykiet w wielu miejscach w programie księgowym. W Portalu Dokumentów będą widoczne tylko nazwy etykiet, opis nie będzie widoczny. ​Zapisać przyciskiem OK.



Nadawanie dokumentom etykiet

Etykiety mogą być przypisywane do dokumentów zarówno w Portalu Dokumentów, jak i w programie księgowym Rachmistrz GT lub Rewizor GT. Do dokumentu można przypisać wiele etykiet. 

Nadawanie etykiet w Portalu biura zostało dokładnie opisane w osobnym artykule e-Pomocy technicznej.

Etykiety nadane za pośrednictwem Portalu Dokumentów będą widoczne w module Dokumenty pobrane programu księgowego.​ Tam można usuwać i dodawać etykiety dodane przez Portal. ​​​Można również nadawać je zbiorczo​.


W module Dokumenty pobrane dodano również możliwość filtrowania listy według nadanych etykiet. 


Wykorzystanie etykiet w schematach importu

Głównym celem etykiet księgowych jest zautomatyzowanie procesu wprowadzania dokumentów do systemu księgowego. W związku z tym można używać ich jako dodatkowe kryterium dopasowania schematu importu do dokumentów. Proces tworzenia schematów importu dla dokumentów OCR został opisany w osobnych artykułach e-Pomocy technicznej:




Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki