e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak pobrać do programu historię przelewów dzięki bankowości online?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Bankowość on-line
Programy linii InsERT nexo umożliwiają kompleksową obsługę bankowości, w tym bankowości online dla banków: mBank Company Net, ING Bank Śląski S.A., a także BNP Paribas S.A. Po konfiguracji bankowości on-line pierwszym krokiem, jaki powinien wykonać użytkownik, jest pobranie historii przelewów. Aby to wykonać, należy:
1. Rozwinąć Ewidencje dodatkowe, w Konfiguracji wybrać Rachunki bankowe i wskazać wybrany rachunek bankowy, a następnie kliknąć opcję Popraw.
2. W definicji rachunku bankowego wskazać datę, od której ma zostać pobrana historia przelewów. Zmiany zapisać.
3. Przejść do modułu Finanse – Bank, kliknąć ≡ w prawym górnym rogu programu, a następnie na zakładce Kontekst wskazać konkretny rachunek bankowy on-line.
4. Z górnego widoku menu wybrać Bankowość elektroniczna – Pobierz on-line.
Domyślnie program od razu proponuje wykonanie procesu powiązania zaimportowanych operacji bankowych z klientami zapisanymi w programie.
Można zrezygnować z identyfikacji i wykonać ją później na żądanie. Stosowna opcja znajduje się w menu Bankowość elektroniczna.
Po wybraniu opcji rozpoznawania kontrahentów pojawi się raport z przeprowadzonej operacji. Lista zawiera wszystkie pobrane przelewy wraz z informacją o tym czy udało się dopasować kontrahenta. Jeśli numer rachunku z pobranego przelewu zgadza się z numerem wprowadzonym w kartotece klienta, następuje bezpośrednie powiązanie operacji z klientem.
Jeśli rachunek operacji nie pasuje do żadnego klienta, program stara się dopasować kontrahenta na podstawie nazwy i adresu. W raporcie z przeprowadzonej identyfikacji wyświetlana jest informacja o procentowym stopniu dopasowania. Można w nią kliknąć, aby zapoznać się z propozycjami powiązania, a następnie wybrać jedną z nich, dodać kontrahenta lub wybrać innego, który nie znajduje się na liście. Po przeprowadzonych weryfikacjach zamknąć okno identyfikacji operacji.
Uwaga!! W przypadku operacji odsetkowych lub transferów pomiędzy rachunkiem rozliczeniowym a rachunkiem VAT klient nie jest przypisywany.
Rozpoznawanie kontrahentów po nazwie i adresie oraz ustawienia współczynników dopasowania kontrahentów znajdują się w parametrach bankowości.
Program sam przypisuje odpowiednie rodzaje operacji takie jak: podzielona płatność, przelew, transfer czy pozostałe operacje.
Domyślnie pobrane operacje posiadają status nieuzgodnione, który można zmieniać ręcznie, korzystając z opcji w górnym menu Bankowość elektroniczna.
Aby pobrane operacje, które zostały powiązane z klientami, były uzgadniane automatycznie, należy aktywować opcję automatycznego uzgadniania operacji znajdującą się w Parametrach bankowości.
Aby wyświetlić wyciąg bankowy z pobranymi operacjami, należy przejść na zakładkę wyciągi bankowe w module Bank, a następnie klikając prawy przycisk myszy na konkretnym wyciągu wybrać opcję Pokaż.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: