Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Jak włączyć automatyczne rozliczanie rozrachunków z poziomu dekretu?

Ostatnia modyfikacja: 05.09.2024

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Dokumenty księgowe, Konfiguracja, Rozrachunki

Rewizor nexo pozwala na automatyczne rozliczanie rozrachunków podczas dodawania pozycji na dekrecie. W tym celu należy:

1. Przejść do modułu Konfiguracja – Parametry rozrachunków, a następnie kliknąć Popraw​.


2. W sekcji Podłączanie i rozliczanie rozrachunków z poziomu dekretu wybrać sposób Automatycznego rozliczania rozrachunków. W zależności od tego, czy dekretowany jest rozrachunek, czy jego spłata, parametry działają w określony sposób:

Ustawienia w przypadku dekretacji spłaty rozrachunku

  • Wg daty powstania – zostanie rozliczonych pierwszych n rozrachunków posortowanych rosnąco wg daty powstania (do kwoty spłaty),

  • Wg terminu płatności – jw., przy czym sortowanie następuje wg terminu płatności, 

  • Wg kwoty – zostanie rozliczony najstarszy (wg ​terminu płatności) rozrachunek o takiej samej kwocie, do wartości pozostało,

  • Wg numeru dokumentu – zostanie rozliczony rozrachunek ze spłatą po dopasowaniu pól Dokument oraz Tytułem.

Ustawienia w przypadku dekretacji rozrachunku (należności lub zobowiązania): 

  • Wg daty powstania – rozrachunek zostanie rozliczony z wykorzystaniem pierwszych n spłat rozrachunków posortowanych rosnąco wg daty powstania (do kwoty rozrachunku), 

  • Wg terminu płatności – jw. (spłaty rozrachunków nie posiadają terminu płatności),

  • Wg kwoty – rozrachunek zostanie rozliczony z wykorzystaniem najstarszej (wg daty powstania) spłaty rozrachunku o takiej samej kwocie, do wartości pozostało,

  • Wg numeru dokumentu – zostanie rozliczony rozrachunek ze spłatą po dopasowaniu pól Dokument oraz Tytułem.​

Wybór zatwierdzić przyciskiem Zapisz​.

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki