e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Jak włączyć automatyczne rozliczanie rozrachunków z poziomu dekretu?
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dokumenty księgowe, Konfiguracja, Rozrachunki
Rewizor nexo pozwala na automatyczne rozliczanie rozrachunków podczas dodawania pozycji na dekrecie. W tym celu należy:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Parametry rozrachunków, a następnie kliknąć Popraw.
2. W sekcji Podłączanie i rozliczanie rozrachunków z poziomu dekretu wybrać sposób Automatycznego rozliczania rozrachunków. W zależności od tego, czy dekretowany jest rozrachunek, czy jego spłata, parametry działają w określony sposób:
Ustawienia w przypadku dekretacji spłaty rozrachunku:
-
Wg daty powstania – zostanie rozliczonych pierwszych n rozrachunków posortowanych rosnąco wg daty powstania (do kwoty spłaty),
-
Wg terminu płatności – jw., przy czym sortowanie następuje wg terminu płatności,
-
Wg kwoty – zostanie rozliczony najstarszy (wg terminu płatności) rozrachunek o takiej samej kwocie, do wartości pozostało,
-
Wg numeru dokumentu – zostanie rozliczony rozrachunek ze spłatą po dopasowaniu pól Dokument oraz Tytułem.
Ustawienia w przypadku dekretacji rozrachunku (należności lub zobowiązania):
-
Wg daty powstania – rozrachunek zostanie rozliczony z wykorzystaniem pierwszych n spłat rozrachunków posortowanych rosnąco wg daty powstania (do kwoty rozrachunku),
-
Wg terminu płatności – jw. (spłaty rozrachunków nie posiadają terminu płatności),
-
Wg kwoty – rozrachunek zostanie rozliczony z wykorzystaniem najstarszej (wg daty powstania) spłaty rozrachunku o takiej samej kwocie, do wartości pozostało,
-
Wg numeru dokumentu – zostanie rozliczony rozrachunek ze spłatą po dopasowaniu pól Dokument oraz Tytułem.
Wybór zatwierdzić przyciskiem Zapisz.