e-Pomoc techniczna
Raportowanie PRO+ w InsERT nexo
Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Sello NX, Subiekt nexo
Kategoria: PRO+
Raportowanie PRO+ to jeden z modułów wchodzących w skład Pakietu PRO+. Funkcjonalności w nim zawarte pozwalają na dodawanie własnych raportów oraz kolumn, co pozwala na prezentację istotnych danych bezpośrednio w programie. Co więcej, uzyskanie oczekiwanego efektu zostało znacząco ułatwione poprzez zastosowanie intuicyjnego interfejsu pozwalającego na wybór odpowiednich danych z listy i dodawanie ich metodą Drag&Drop. Takie rozwiązanie sprawia, iż każdy użytkownik będzie miał możliwość samodzielnego dostosowania raportów oraz kolumn do swoich potrzeb – znajomość języków bazodanowych takich jak SQL czy LINQ nie jest wymagana.
W skład Raportowania PRO+ wchodzą następujące funkcje:
Kolumny własne umożliwiają dodanie brakujących kolumn zarówno na listach w widokach jak i wbudowanych raportach dostępnych w programach. Dodanie własnej kolumny możliwe jest w menu Konfiguracja widoku dostępnym pod Prawym Przyciskiem Myszy. Wskazanie odpowiedniej wartości może zostać zrealizowane zarówno poprzez Przeciągnięcie i upuszczenie kolumny z listy, jak i przy pomocy zapytań SQL bądź LINQ. Kolumny własne można konfigurować podobnie jak standardowe kolumny w programie.
Raporty własne pozwalają na zbudowanie zestawienia zawierającego wybrane informacje i wygenerowanie go w dowolnym momencie pracy z programem z poziomu modułu Raporty. Po wybraniu Głównego elementu raportu wyświetlona zostanie lista pól dla tego elementu, dzięki czemu będzie możliwość wykorzystania ich w celu przygotowania zestawienia.
Wspomniane pola mogą posłużyć jako:
-
Kolumny – podstawowe dane widoczne w raporcie;
-
Filtry – pozwalają na zawężenie pozycji raportu w zależności od wskazanych parametrów;
-
Wiersze – zmienne, które mogą zostać wykorzystane w celu agregacji danych.
Istotnym elementem ułatwiającym osiągnięcie oczekiwane efektu jest to, że podczas konfiguracji raportu jest on wyliczany w czasie rzeczywistym, co pozwala na natychmiastową ewaluację wprowadzanych zmian.
Konfiguracja zestawienia odbywa się przy pomocy interfejsu programu – nie wymaga zatem specjalistycznej wiedzy, a przygotowane raporty mogą być dowolnie edytowane w późniejszym czasie.
Raporty sferyczne to bardziej zaawansowana forma raportów, pozwalająca na dostęp do danych z zewnętrznych aplikacji i łączenie ich z danymi dostępnymi w bazach danych podmiotów InsERT nexo. Po wskazaniu odpowiedniego rozszerzenia istnieje możliwość zdefiniowania listy kolumn, które powinny być widoczne w zestawieniu. W związku z tym, iż Raporty sferyczne wymagają umiejętności programowania, jest to funkcjonalność przeznaczona dla bardziej zaawansowanych użytkowników.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:
Kolumny własne
-
InsERT nexo – Jak tworzyć kolumny własne w widokach programu?
-
InsERT nexo – Jak budować prawidłowe wyrażenia w kolumnach własnych?
-
InsERT nexo – Jak przetestować funkcję kolumn własnych zawartą w rozszerzeniu Raportowanie PRO+?
-
InsERT nexo – Jak dodać kolumnę własną z istniejącego raportu LINQ?
-
InsERT nexo – Jak dodać kolumnę własną z istniejącego raportu SQL?
Raporty własne
Raporty sferyczne
Powrót do Pakietu PRO+.