e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Jak ustawić automatyczne zaznaczenie opcji "Dodaj dane VAT" przy dodawaniu zapisu KPiR?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Kategoria: Ewidencje VAT, KPiR, Kontrahenci
Automatyczne zaznaczenie opcji "Dodaj dane VAT" przy wprowadzaniu przychodu lub wydatku w programie Rachmistrz GT zależne jest ustawień kartoteki kontrahenta, który dodawany jest do zapisu. Kontrahent, który ma ustawioną domyślną Ewidencję VAT w kartotece będzie automatycznie zaznaczał Dane VAT na zapisie KPIR. W celu ustawienia domyślnej ewidencji VAT w kartotece kontrahenta należy:
1. Z listy modułów wybrać Kartoteki – Kontrahenci, zaznaczyć kontrahenta, który będzie miał ustawioną domyślną kartotekę i wybrać opcję Popraw.
2. Przejść na zakładkę Księgowe i wybrać Domyślne Ewidencje w sekcji Ewidencja VAT sprzedaży i/lub Ewidencja VAT zakupu. Zmiany zapisac przyciskiem OK.
3. Ustawienie domyślnej ewidencji VAT sprzedaży spowoduje automatyczne zaznaczenie znacznika "Dodaj dane VAT" po wskazaniu kontrahenta podczas dodawania przychodów, a domyślna ewidencja VAT zakupu będzie działała na wydatkach.
Ustawienie domyślnej ewidencji vat w kartotekach kontrahentów można wykonać zbiorczo. Temat e-Pomocy technicznej opisujący zbiorcze ustawianie parametrów księgowych dla kontrahentów dostępny jest tutaj.