e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Jak dodać do definicji struktury sprawozdania finansowego pozycję uszczegółowioną?
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Sprawozdania finansowe
Uwaga! Opisywana funkcjonalność dostępna tylko w wersji PRO.
Użytkownicy Rewizora nexo PRO mają możliwość definiowania własnych struktur sprawozdań finansowych. Od wersji 50.0.0 dodano opcję oznaczania pozycji sprawozdania finansowego stworzonych przez użytkownika jako pozycje uszczegółowione.
Uszczegółowienie oznacza, że w wysyłce elektronicznej nazwa wyliczonej pozycji i jej wartość umieszczone zostaną jako pozycje uszczegóławiające do pozycji ogólnej sprawozdania. Pozwoli to na umieszczanie w sprawozdaniu dowolnej liczby własnych, uściślających pozycji. Funkcjonalność ta może być wyjątkowo przydatna w przypadku generowania e-Sprawozdania finansowego. Aby dodać do definicji struktury sprawozdania finansowego pozycję uszczegółowioną, należy:
1. Przejść do modułu Sprawozdania finansowe – Definicje struktur. Dodać nową lub powielić istniejącą definicję.
2. Wskazać Nazwę, Symbol, Opis i pozostałe parametry definicji sprawozdania.
3. Kliknąć prawym przyciskiem myszy pole sprawozdania i dodać pole definicji.
4. Uzupełnić Nazwę i Symbol pozycji, a następnie oznaczyć pozycje jako Uszczegółowioną. Zapisać zmiany.
W przypadku wskazania takiego sprawozdania w e-Sprawozdaniu i wygenerowaniu danych elektronicznych, w pliku XML pojawi się stosowna informacja.
Więcej informacji na temat Definiowania struktur sprawozdań finansowych znajduje się tutaj.