e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak dodać własną kolumnę do raportu lub widoku w programie?
Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Laboratorium
Od wersji 50.0.0 systemu InsERT nexo PRO wprowadzono możliwość definiowania własnych kolumn w raportach i modułach. Funkcjonalność dostępna jest w Laboratorium, a po jej aktywowaniu możliwe staje się dodanie własnej kolumny, której zawartość zdefiniowana jest poprzez dodatkowy raport, napisany w składni SQL lub LINQ. Nowa funkcjonalność pozwoli przykładowo dodać kolumnę z grupą asortymentu do wbudowanego Raportu – Asortyment niechodliwy. W tym celu należy:
1. Aktywować funkcję Własne kolumny w Laboratorium. Następnie przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Raporty wybrać Raport i kliknąć Pokaż.
2. Kliknąć Wylicz.
3. Kliknąć w prawym górnym rogu ikonę "koła zębatego" i wybrać Konfiguracja widoku.
4. Kliknąć Dodaj.
5. Kliknąć Raport SQL.
6. Wskazać odpowiednio Nazwę, Główny element raportu, Opis oraz jego Grupę.
7. W polu Źródło danych wpisać własny kod SQL.
8. Kliknąć Synchronizuj kolumny.
Synchronizowane kolumny widoczne będą w dolnej części okna.
9. Kliknąć Sprawdź zapytanie.
Wyświetlony zostanie stosowny komunikat.
10. Zapisać raport.
11. W oknie Konfiguracja własnych kolumn zaznaczyć raport SQL i kliknąć OK.
12. W widoku wyliczonego raportu kliknąć w prawym górnym rogu ikonę "koła zębatego" i wybrać Konfiguracja widoku.
13. Wyszukać i zaznaczyć stworzoną kolumnę i kliknąć OK.
Własna kolumna zostanie wyświetlona w widoku raportu.
Warto wspomnieć, że tak dodaną kolumnę można też wykorzystać w modułach i widokach, prezentujących asortyment, gdyż raport ją definiujący oparty jest na obiekcie Asortyment.
Opis funkcjonalności związanych z obsługą Własnych kolumn znajduje się tutaj.