e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Jak zbiorczo zrealizować Działania?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Działania
Od wersji 50.0.0 programu Gestor nexo umożliwiono tworzenie dokumentów na podstawie kilku zaznaczonych działań. Pozwoli to przykładowo wystawić jedną, zbiorczą fakturę dla klienta do wielu powiązanych z nim działań. W tym celu należy:
1. Przejść do modułu Działania, zaznaczyć na liście działania, a następnie wybrać z górnego menu opcję Wystaw dokument.
2. Wybrać typ dokumentu i kliknąć Wykonaj.
3. Wybrać Wyróżniony dokument. Pole to pozwala na wybór dokumentu Działania, z którego mają zostać przeniesione dane nagłówkowe do generowanego dokumentu takie, jak: nabywca, oddział czy magazyn.
4. Wskazać Nabywcę i Transakcję handlową.
5. Określić ustawienia pozycji tworzonego dokumentu:
-
Zachowaj oryginalne pozycje – pozycje są przeniesione z dokumentów źródłowych do dokumentu docelowego z zachowaniem wszystkich ustawień;
-
Konsoliduj wszystkie pozycje – ta opcja pozwala na połączenie wszystkich pozycji na dokumentach Działań z tym samym towarem lub usługą w jedną pozycję bez względu na jednostkę miary, cenę itd. W przypadku gdy jednostki miary są różne, to zastosowana będzie jednostka podstawowa towaru.
6. Kliknąć OK w celu utworzenia dokumentu.
7. Zapisać dokument.