e-Pomoc techniczna
Jak realizować zamówienia vendero w programie sprzedażowym?
Program: InsERT GT, InsERT nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo, vendero
Kategoria: Zamówienia
Aby zrealizować zamówienie odebrane z vendero w programie Subiekt, należy (przy założeniu, że synchronizator był uruchomiony) przejść do programu sprzedażowego i przejść do listy dokumentów - w zależności czy mowa o programach z serii InsERT nexo, czy GT lokalizacja zaczytanych dokumentów różna.
W programie Subiekt GT należy przejść z menu rozwijanego Widok - vendero - Zamówienia do zapłaty oraz Widok - vendero - Zamówienia do realizacji. Znajdujące się tutaj dokumenty są podzielone ze względu na formy płatności wybrane w sklepie vendero.
Następnie należy odpowiednio zaznaczyć dokumenty, które mają być wygenerowane i wybrać w górnej części modułu opcję Zrealizuj. Program zapyta o rodzaj dokumentu wynikowego, który należy odpowiednio wskazać.
UWAGA! W przypadku wybrania błędnego rodzaju dokumentu końcowego usunięcie go z listy dokumentów w programie sprzedażowym sprawi, że pojawi się on ponownie na liście zamówień do zapłaty lub realizacji.
W programie Subiekt nexo lokalizacja modułu zamówień vendero zależy od wersji. W wersji nexo 16 i wcześniejszych moduł ten znajduje się w vendero - Zamówienia vendero (mnemonik VD), gdzie widoczne będą zakładki vendero - Zamówienia do zapłaty oraz vendero - Zamówienia do realizacji.
Od wersji 17 InsERT nexo, moduł vendero znajduje się w innym miejscu (Komunikacja - Portale i aplikacje - vendero), ale same zamówienia widoczne są w osobnych zakładkach: vendero - Do zapłaty i vendero - Do realizacji w module Handel - Zamówienia. Korzystając z górnego menu Zrealizuj jako - na podświetlonych wcześniej dokumentach, istnieje możliwość wskazania wybranego dokumentu końcowego.