e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor GT – Jak ustawić kontrahentowi domyślną ewidencję VAT sprzedaży?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT
Kategoria: Ewidencje VAT, Kontrahenci
Ewidencje VAT w programach Rachmistrz GT oraz Rewizor GT służą do przechowywania informacji o tym, jakie ewidencje VAT zakupu i sprzedaży są wykorzystywane w danym podmiocie. Oprócz standardowych użytkownik ma możliwość dodania własnych np. "Ewidencja paragonów", czy "Ewidencja zwrotów ze sprzedaży detalicznej". Domyślna ewidencja kontrahenta będzie wprowadzać się do zapisu VAT sprzedaży w momencie wskazania go w polu "Dla". W celu ustawienia kontrahentowi domyślnej ewidencji VAT sprzedaży należy:
1. Z listy modułów wybrać Kartoteki – Kontrahenci, zaznaczyć kontrahenta, któremu zostanie ustawiona domyślna ewidencja VAT sprzedaży i kliknąć opcję Popraw.
2. Przejść na zakładkę Księgowe i wybrać domyślną Ewidencję w sekcji Ewidencja VAT sprzedaży. Zmiany zapisać przyciskiem OK.