e-Pomoc techniczna
Rachmistrz GT – Jak dodać dowód wewnętrzny wydatku?
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT
Ewidencja dowodów wewnętrznych pozwala podatnikom rozliczającym się podatkiem dochodowym w postaci księgi przychodów i rozchodów bądź ewidencją podatku zryczałtowanego, ewidencjonować przychody lub wydatki związane z np. opłatami za czynsz i innego typu media, dietami i innymi należnościami za czas podróży pracowników, jak i osób prowadzących działalność, zakupem materiałów pomocniczych w jednostkach handlu detalicznego, opłatami notarialnymi, itp. za pomocą dokumentów dowodów wewnętrznych.
Aby dodać dokument dowód wewnętrzny wydatku, należy:
2. W oknie Dowód wewnętrzny zaznaczyć opcję Wydatek, a następnie wypełnić tabelę.
Poprawnie wprowadzony zapis powinien posiadać datę sporządzenia dowodu, numer dokumentu oraz przy zakupie lub sprzedaży – nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość, a winnych przypadkach – przedmiot operacji gospodarczych i wysokość przychodu.
Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.
3. W przypadku ewidencji dowodów wewnętrznych możliwe jest księgowanie pojedynczych pozycji lub grup pozycji. Efektem księgowania wielu zaznaczonych pozycji jest stworzenie wielu zapisów w KPiR – każdy zapis w ewidencji dowodów wewnętrznych ma swój odpowiednik w KPiR. Operacja dostępna jest z górnego menu – Operacje – Księguj dowód wewnętrzny.
4. Księgowanie dowodu wewnętrznego pozwala określić parametry inne niż domyślne dla automatycznie tworzonego zapisu w KPiR. Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.