Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz GT – Jak dodać dowód wewnętrzny wydatku?

Ostatnia modyfikacja: 19.12.2023

Program: InsERT GT, Rachmistrz GT

Kategoria: Dokumenty, KPiR

​​​​

Ewidencja dowodów wewnętrznych pozwala podatnikom rozliczającym się podatkiem dochodowym w postaci księgi przychodów i rozchodów bądź ewidencją podatku zryczałtowanego, ewidencjonować przychody lub wydatki związane z np. opłatami za czynsz i innego typu media, dietami i innymi należnościami za czas podróży pracowników, jak i osób prowadzących działalność, zakupem materiałów pomocniczych w jednostkach handlu detalicznego, opłatami notarialnymi, itp. za pomocą dokumentów dowodów wewnętrznych. ​

Aby dodać dokument dowód wewnętrzny wydatku, należy:

1. Na liście modułów odszukać i uruchomić moduł Ewidencje księgowe – Ewidencja dowodów wewnętrznych i nad tabelą kliknąć opcję Dodaj.

​​

2. W oknie Dowód wewnętrzny zaznaczyć opcję Wydatek, a następnie wypełnić tabelę. ​


Poprawnie wprowadzony zapis powinien posiadać datę sporządzenia dowodu, numer dokumentu oraz przy zakupie lub sprzedaży – nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość, a winnych przypadkach – przedmiot operacji gospodarczych i wysokość przychodu. ​

Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.

3. W przypadku ewidencji dowodów wewnętrznych możliwe jest księgowanie pojedynczych pozycji lub grup pozycji. Efektem księgowania wielu zaznaczonych pozycji jest stworzenie wielu zapisów w KPiR – każdy zapis w ewidencji dowodów wewnętrznych ma swój odpowiednik w KPiR. Operacja dostępna jest z górnego menu – Operacje – Księguj dowód wewnętrzny.

 

4. Księgowanie dowodu wewnętrznego pozwala określić parametry inne niż domyślne dla automatycznie tworzonego zapisu w KPiR. Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.​


Po zaksięgowaniu zapisu w kolumnie LP pojawi się numer liczby porządkowej nadany w module KPiR.

​​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki