e-Pomoc techniczna
Obsługa KSeF (Krajowy System e-Faktur) w programie Subiekt 123
Program: Subiekt 123
Kategoria: Dokumenty, KSeF, Laboratorium
Krajowy System E-Faktur (KSeF) to platforma elektronicznej wymiany faktur, która umożliwia wystawienie, przesłanie, przechowywanie i rozliczenie faktur elektronicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. KSeF zapewnia również automatyczną wymianę danych między przedsiębiorcami i instytucjami państwowymi.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) pozwala wystawić i udostępnić faktury w ustrukturyzowanym formacie XML, który jest zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(1) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od 1 stycznia 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne, natomiast od 1 lipca 2024 r. planowana jest jego obligatoryjność.
Z systemu korzystać mogą:
-
Przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT,
-
Podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP,
-
Przedsiębiorcy zwolnieni z podatku VAT.
W momencie, gdy system ten stanie się obowiązkowy, każda faktura i jej korekta będzie musiała zostać przesłana i przyjęta przez KSeF – dopiero wtedy będzie miała moc prawną. Również nabywca będzie miał obowiązek pobierania faktur, które zostały na niego wystawione przez podatników, od których nabywał towary/usługi, zaś datą otrzymania dokumentu przez nabywcę zostanie uznana data przyjęcia go przez KSeF.
Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:
-
faktury sprzedaży (w tym także do paragonu),
-
faktury uproszczone,
-
faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe),
-
faktury marża.
Więcej informacji, czym jest KSeF i dlaczego docelowo zasadniczo każdy podatnik będzie miał obowiązek korzystania z tego narzędzia, dostępne jest na stronach Ministerstwa Finansów.
Aktualnie obsługa KSeF w Subiekcie 123 dostępna jest w Laboratorium. Aby z niej skorzystać, należy ją aktywować w Koncie InsERT. W kolejnych wersjach zostanie włączona automatycznie dla wszystkich klientów.
Poniżej dostępne są artykuły e-Pomocy technicznej dotyczące obsługi KSeF w programie Subiekt 123:
1. Aktywacja funkcjonalności związanych z KSeF (Krajowy System e-Faktur)
2. Jak wygenerować token umożliwiający uwierzytelnienie w KSeF?
3. Jak dodać token autoryzacyjny KSeF?
4. Jak wystawić fakturę do KSeF?
5. Jak wysłać dokumenty do KSeF?
6. Jak zmienić token autoryzacyjny KSeF?
7. Jak usunąć token autoryzacyjny KSeF?