e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Generowanie deklaracji rozlcizeniowych ZUS za pomocą modułu Automatyzacja
Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Automatyzacja, Deklaracje ZUS
Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało działanie – był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Automaty domyślnie są pogrupowane według typów obiektów. Aby dodać automat, który automatycznie co miesiąc (w każdy czwarty dzień roboczy miesiąca) będzie generował deklaracje rozliczeniowe ZUS za poprzedni miesiąc, należy:
1. W celu konfiguracji harmonogramu automatyzacji należy przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
2. Nadać Nazwę automatu i zaznaczyć opcję uruchamiania Według harmonogramu.
3. W sekcji Harmonogram wprowadzić cykl powtarzania automatu. W tym celu parametr Uruchamiaj od ustawić na okres, w którym ma obowiązywać Harmonogram, Cykl - Miesięczny, Powtarzaj co: 1 miesiąc, w wyliczony Czwarty – Dzień roboczy.
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Generuj deklarację rozliczeniową ZUS. W polu Za miesiąc wybrać Poprzedni.
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania i wykonawcy czynności. Zapisać automat.